ادعای انگلیس:‌ برخلاف اعتماد جبل‌الطارق، آدریان‌دریا نفت را به سوریه تحویل داده است


ادعای انگلیس:‌ برخلاف اعتماد جبل‌الطارق، آدریان‌دریا نفت را به سوریه تحویل داده است

شفقنا- وزیر انگلیسی مدعی شد علیرغم اعتماد دولت جبل‌الطارق به نفتکش آدریان دریا ،‌ این نفتکش محموله نفتی خود را به بندر سوریه تحویل داده است. به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از رویترز، وزیر امور دریایی قلمروی بریتانیا در اظهاراتی مدعی شد دولت جبل الطارق با اعتماد کامل به نفتکش آدریان دریا 1 آن را آزاد کرد و […]

ادعای انگلیس:‌ برخلاف اعتماد جبل‌الطارق، آدریان‌دریا نفت را به سوریه تحویل داده است

شفقنا- وزیر انگلیسی مدعی شد علیرغم اعتماد دولت جبل‌الطارق به نفتکش آدریان دریا ،‌ این نفتکش محموله نفتی خود را به بندر سوریه تحویل داده است.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از رویترز، وزیر امور دریایی قلمروی بریتانیا در اظهاراتی مدعی شد دولت جبل الطارق با اعتماد کامل به نفتکش آدریان دریا ۱ آن را آزاد کرد و ایران این تعهد را که نفت خود را به سوریه نمی فروشد،‌نقض کرده است.

کماندوهای انگلیسی در تاریخ ۴ ژوئیه سوپرتانکر(متعلق به ایران) را که قبلاً گریس ۱ نامگذاری شده بود، به ظن اینکه تحریم های اتحادیه اروپا را نقض و راهی سوریه شده، توقیف کردند. پس از اطمینان دهی ایرانی ها مبنی بر اینکه محموله حدود ۲ میلیون تنی نفت خود را به سوریه تحویل نمی دهد،‌ دولت جبل الطارق این نفتکش را در تاریخ ۱۵ اوت آزاد کرد.

گیلبرت لیکودی، وزیر انگلیسی با مسئولیت امور بندری و دریانوردی در این زمینه مدعی شد: ما کشتی را با حسن نیت به اطمینانی که یک دولت مستقل داده بود، آزاد کردیم. اطلاعاتی که ما داریم این است که علیرغم اطمینانی که به دولت جبل الطارق داده شده که محموله نفتی این نفتکش به سوریه تحویل داده نمی شود،‌ آنچه شاهد آن هستیم این است که این اتفاق در واقع روی داده است.

خبر اصلی را در رویترز ببینید

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس