پاریس فلج شد؛ اعتصاب در حمل و نقل عمومی عروس شهرهای جهان


پاریس فلج شد؛ اعتصاب در حمل و نقل عمومی عروس شهرهای جهان

باشگاه خبرنگاران نوشت: اعتصاب گسترده در پایتخت فرانسه سبب فلج شدن این شهر و حومه آن شد.

اعتصاب گسترده در پاریس -پایتخت فرانسه- سبب فلج شدن این شهر و حومه آن در امروز جمعه شد.

بر اساس این گزارش، اتحادیه‌ها در حال اعتراض به اجرای اصلاحات مرتبط با حقوق بازنشستگی توسط دولت امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه هستند.

شرکت حمل و نقل عمومی پاریس موسوم به RATP اعلام کرد ده خط مترو تعطیل و در چندین خط دیگر به شدت اختلال ایجاد شده است و این بزرگترین اختلال در خط متروی پاریس از سال ۲۰۰۷ محسوب می‌شود.

کارگران شرکت حمل و نقل عمومی پاریس از جمله کارگرانی هستند که قوانین کنونی به آن‌ها اجازه می‌دهد زودتر از دیگر شهروندان فرانسوی بازنشسته شوند و حقوق کامل بازنشستگی دریافت کنند.

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه خواهان ایجاد اصلاحاتی کلی در نظام حقوق بازنشستگی در این کشور است و می‌گوید این تغییرات سبب عادلانه‌تر شدن نظام پرداخت حقوق بازنشستگی دولتی می‌شود.

دولت فرانسه همچنین خواهان اجرای این قوانین برای همه بازنشستگان جدید است. مکرون وعده داده است سن بازنشستگی در این کشور همچنان ۶۲ سال باقی خواهد ماند، اما اگر قوانین جدید اجرایی شود، بازنشستگان در آینده ممکن است برای مدت زمان طولانی تری کار کنند.

بر اساس گزارش دولت، متوسط حقوق بازنشستگی در فرانسه امسال ۱۴۰۰ یورو در ماه با کسر مالیات بود. انتظار نمی‌رود این اصلاحات تا قبل از بهار آینده توسط دولت، ارائه و در پارلمان به بحث گذاشته شود.

64231

کد خبر 1299152

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس