مخاطبان خبرآنلاین به پناهیان: خود شما نفر اول صف دوقطبی‌سازی هستید/چرا لعنت می‌فرستید، نمی‌توانید منطقی حرف بزنید؟


مخاطبان خبرآنلاین به پناهیان: خود شما نفر اول صف دوقطبی‌سازی هستید/چرا لعنت می‌فرستید، نمی‌توانید منطقی حرف بزنید؟

اظهارات امروز علیرضا پناهیان در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه درباره دو قطبی سازی در جامعه با واکنش کاربران خبرآنلاین روبرو شد.

به گزارش خبرآنلاین، علیرضا پناهیان چند روز گذشته با اظهارات جنجالی‌اش در صدر اخبار رسانه‌ها جای گرفت. پناهیان که به ادبیات تند و تیزش معروف است،‌ در یکی از منبرهای خود در ایام محرم با ادبیاتی توهین آمیز درباره نمایندگان مجلس گفته بود: «هر چقدر نماینده انتخاب می‌کنیم کسانی هستند که به شفافیت آرای رای نمی‌دهد و در استدلال بسیار جاهلانه و ابهلانه می‌گویند تفتیش عقاید می‌شود. مگر برای رای دادن به عقاید آنجا رفته‌اید؟ غلط می‌کنید بر اساس عقاید رای دادید. باید بر اساس کار کارشناسی رای بدهید. آهای مجلس شورای اسلامی آدم باش. چه چیزی را از ملت دارید پنهان می‌کنید؟»

اظهارات علیرضا پناهیان با واکنش‌های متعدد نمایندگان اصولگرا و اصلاح‌طلب و حتی پایداری مواجه شد و دومینو واکنش به اظهارات وی ادامه داشت تا امروز که او در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه از حرف خودش دفاع کرد و البته با پیش کشیدن بحث دوقطبی‌سازی در جامعه، افرادی را متهم به دوقطبی سازی در جامعه کرد. این خطیب اصولگرا از تریبون نماز جمعه گفت: «دوقطبی‌سازی موجب دیکتاتوری روانی می شود. خدا لعنت کند کسانی را که به دو قطبی سازی دامن می زنند و همه را متهم و منتسب به یک جناح می دانند. این لعنتی‌ها اجازه نمی دهند جامعه به پیش برود. صهیونیست ها این دوقطبی را در اکثر کشورها ایجاد کردند. البته در کشور ما موفق نشدند اما همیشه دعوا را راه می اندازند. در این دوقطبی سازی برخی بدون شایستگی رشد می کنند و برخی با تبعیت از بی بی سی خبیث به دنبال این مساله هستند.»

اما انتشار اظهارات علیرضا پناهیان در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران واکنش مخاطبان خبرآنلاین روبرو شد، آنچنان که برخی افراد او را در صف اول دو قطبی سازی معرفی کردند.

آقای مدعی صف اول دو قطبی سازی ایستاده است

یکی از کاربران خبرآنلاین به نام سید مهدی نوشت: «آقای پناهیان شما توی جناح خودتون هم دوقطبی می‌سازید و بعضی از اصولگراها رو طرد می‌کنید، شما با امثال لاریجانی، مطهری و الان هم باهنر و فلاحت پیشه چیکار کردید؟ اون وقت به کسانی که دوقطبی سازی می‌کنند لعنت می‌فرستید؟»

کاربر ناشناسی هم نوشته است: «جالبه کسی که نفر اول صف دوقطبی سازی است حالا مدعی آن شده از عجایب روزگاره».

علی ابراهیمی کاربر دیگری بود که با انتقاد از این که منبرهای نماز جمعه محلی برای افراد تندرو شده است، نوشت: «جالبه پناهیان چند روز پیش با بدترین ادبیات به نمایندگان مجلس توهین کرد، اما الان میارنش نماز جمعه. چرا می‌خواید نماز جمعه بشه محل تندروها؟»

کاربری دیگری هم با اشاره به طرد برخی از مسئولان و مردم به اتهام انقلابی نبودن نوشت: «تو رو خدا بی خیال شو آقای پناهیان! چه کسی دوقطبی انقلابی و غیرانقلابی ساخته برای طرد آدمهایی که نمی‌پسنده؟ شما اصل دو قطبی رو ساختید و مردم و مسئولایی که مثل شما فکر نمی‌کنن رو غیرانقلابی و ضدانقلاب می‌دونید، نگین تو رو خدا این حرفها رو».

کاربری هم به ادبیات پناهیان اعتراض کرده و نوشته بود: «چرا آقای پناهیان همیشه با ادبیات لعنت و غلط کردن حرف میزنه؟ نمیشه منطقی تر حرف زد؟»

پافشاری روی یک اشتباه

در میان انتقادهای کاربران خبرآنلاین عده‌ای هم روی این نکته تاکید داشتند که اظهارات پناهیان درباره رای ندادن نمایندگان از اساس غلط است. کاربری در همین رابطه نوشت: «این همه نمایندگان مجلس جواب آقای پناهیان را دادند که اشتباه می‌کنید اما ایشان روی اشتباه خودش پافشاری میکند».

اشاره این کاربر به این نکته بود که مجلس تنها با فوریت بررسی طرح شفافیت آرای نمایندگان مخالفت کرده و اصل این طرح به صورت عادی و در زمان خود در مجلس بررسی خواهد و رای منفی در کار نبوده است.

خواستار شفاف سازی آراء نمایندگان هستیم

البته در میان واکنش‌های منفی، کاربرانی هم بودند که با اصل شفافیت آرای نمایندگان موفق بودند یا از پناهیان حمایت می‌کردند. فردی به نام م.م نوشته بود: نماینده‌های مجلس وکیل ما هستن که ما استخدامشون کردیم و دارن از بیت المال حقوق میگیرن... جالبه میگین ما رای رو شفاف نمی‌کنیم چون مردم به سطحی نرسیدن که از رای‌های ما مطلع باشن....این توهین نماینده های مجلس به مردم نیست؟

کاربری که نامش را هم منتشر نکرده است برای خبرآنلاین می نویسد: ما شفافیت ارای نمایندگان مجلس را خواستاریم.

شما می‌توانید نظرات کاربران خبرآنلاین را ذیل این خبر اینجا بخوانید.

27217

کد خبر 1299123

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دارم دلبری مانند تو