نقش رژیم گیاهخواری بر لاغری/ غذا‌هایی که باعث چاقی نمی‌شوند


در این گزارش جدیدترین دانستنی‌های روز پزشکی که هر روز با آن سر و کار دارید را دنبال می‌کنیم

نقش رژیم گیاهخواری بر لاغری/ غذا‌هایی که باعث چاقی نمی‌شوند
شفا آنلاین>سلامت>اگر تصور می‌کنید که چای سیاه اثر بدی بر سلامتی دارد، حتما این مطالب را بخوانید.

به گزارش شفا آنلاین، در این گزارش جدیدترین دانستنی‌های روز پزشکی که هر روز با آن سر و کار دارید را دنبال می‌کنیم.

در برخی مواد غذایی اگر کمی زیاده روی شود مشکلی پیش نمی آید ولی اگر به حد افراط برسد علاوه بر افزایش وزن(Weight Gain) می تواند موجب آسیب جدی بر بدن باشند. مصرف بیش از حد یک نوع غذا می تواند اثر منفی بر سلامت شما بگذارد. بدن ما برای گوناگونی و تنوع ساخته شده است، میل بیش از حد به یک نوع غذا یا حذف به طور کامل یک گروه از مواد غذایی کاری بسیار اشتباه است.

اگر اشتهای زیادی دارید و می خواهید همیشه در حال خوردن باشید می توانید با خوردن برخی مواد غذایی سیر شوید. همانند آب، جو دوسر، آلوئه ورا و از همه مهم تر مغزها مانند بادام که می تواند شما را کاملا سیر کند بدون این که خطری داشته باشند.

چای سیاه و اثرات آن
درست است که خوردن بیش از اندازه هر چیزی بدی های خودش را دارد، اما خوردن یک لیوان چای بیشتر، چیزی نیست که آنقدرها هم بد باشد.همیشه چای اول صبح لذت دارد و همیشه مشتاق نوشیدن این نوشیدنی جذاب هستیم. وقتی اسم نوشیدنی های گیاهی ( چای سبز یا سیاه) می آید، ممکن است هر کدام اثرات متفاوتی روی اشخاص مختلف داشته باشند. از این رو نباید از توصیه های پزشکی غافل شد.تحقیقات نشان می‌دهد که نوشیدن یک یا دو فنجان چای در طول شبانه روز مشکلی به وجود نمی آورد و سلامتی ما را به خطر نخواهد انداخت.

چای سیاه و سبز هر دو از گیاهی به نام کاملیا سینسیس به وجود می آیند که فقط روش های عمل آوری آن متفاوت است. علاوه بر خشک کردن برگ ها و نور و گرما دادن به آن، برگ های چای سیاه قبل از فرایند حرارت نهایی تخمیر می شوند و بهتر است بدون قند و شکر مصرف شود.

آیا با گیاهخواری لاغر می‌شویم؟
اولین و واضح‌ترین دلیل این است که یک رژیم غذایی گیاهی، کالری نسبتا کمی دارد. سبزیجات، میوه‌ها، غلات، آجیل، دانه‌ها و حبوبات که بخش عمده رژیم گیاهی هستند چربی کم و فیبر زیادی دارند بنابراین بدون آنکه غذای زیادی بخورید، شما را کاملا سیر می‌کنند. دلیل دوم این است که سوخت و ساز بدن افرادی که رژیم غذایی گیاهی را دنبال می‌کنند تا حدود ۱۶٪ افزایش می‌یابد. این فرایند بعد از هر وعده غذایی اتفاق می‌افتد و حدود ۳ ساعت طول می‌کشد. با گذشت زمان، مقدار زیادی کالری سوزانده می‌شود. دلیل آن کاملا مشخص نیست اما چون یک رژیم غذایی گیاهی، حساسیت به انسولین را افزایش می‌دهد می‌تواند انرژی را سریعتر، تبدیل کند.
تاثیر مصرف ماهی در بارداری
اگر باردار باشید، ماهی یکی از مهمترین مواد غذایی است که باید از آن، اجتناب کنید زیرا گمان می‌رود که مشکلات مربوط به رشد جنین با قرارگیری در معرض جیوه، مرتبط است. با این حال یک نشان می‌دهد فوایدی که با مصرف ماهی توسط مادر در بارداری(Pregnancy) بدست می‌آید، ممکن است خطرات مربوط به جیوه را خنثی کند. خانم‌های باردار نباید بیش از ۲ بار در هفته، ماهی مصرف کنند.

دلیل محدود کردن مصرف ماهی این است که مقدار زیادی جیوه در محیط زیست در اعماق اقیانوس‌های جهان، انباشته می‌شود بنابراین ماهی حاوی مقدار کمی مواد شیمیایی است. با این حال، ماهی حاوی مواد مغذی مفید بسیاری است برای مثال اسیدهای چرب ماهی برای رشد مغزی خوب و ضرورت دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تغذیه و سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی