استاد حوزه: فرزندان ما در فضای مجازی رها شده‌اند


استاد حوزه: فرزندان ما در فضای مجازی رها شده‌اند

شهرری- ایرنا- استاد حوزه علمیه مشکات تهران گفت: امروز فرزندان ما را در فضای مجازی که خطرات بسیاری آنها را تهدید می‌کند، رها شده‌اند و نیاز به رسیدگی دارند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام احمدرضا علایی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرری در حرم عبدالعظیم(ع) اظهار داشت: دانش تعلیم محور موجب بروز پدیده بیکاری در جامعه می‌شود، در حالیکه اگر این افراد در حین تحصیل با مهارت‌های فنی و حرفه‌ای آشنا می‌شدند، امروز پدیده بیماری و معضلات اجتماعی در این حوزه وجود نداشت.

وی تصریح کرد: کشورهای پیشرفته دنیا بیشترین متقاضیان در رشته معلمی را دارند و باهوش‌ترین افراد، این رشته را انتخاب می‌کنند.

استاد حوزه علمیه مشکات تهران تصریح کرد: تربیت فرزندان باید به خانواده‌ها واگذار شود تا در کنار آموزش و پرورش، فرد را برای آینده تربیت کنند.

وی عنوان کرد: مهارت آموزی و فراگیری مهارت‌های زندگی برای دانش آموزان امری ضروری در پشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.

علایی یادآور شد: امروز باید پوشش، فرهنگ و مناسک دینی در مدارس به فرزندان آموخته شود تا شاهد پوشش نامناسب آنها در جامعه نباشیم.

وی ادامه داد: کارآفرینی در کنار آموزش زندگی برای دختران و پسران در مدارس از پدیده طلاق و به تبع آن آسیب‌های اجتماعی جلوگیری می‌کند.

استاد حوزه علمیه مشکات تهران گفت: معرفی شهدا سبب آشنایی با جایگاه آنها برای نسل جوان می‌شود، آموزش‌های باید در نظام آموزشی کشور هویت‌دار باشند و همه با هویت کشور خود آشنا شوند.

وی عنوان کرد: زمانبندی فرزندان در خارج از مدرسه توسط والدین کنترل و نظارت شود تا آنها به درستی برای جامعه تربیت و وارد جامعه شوند.

علایی گفت: دغدغه‌ها از دانشگاه محوری خارج شده و در ایام اوقات فراغت، فرزندان را برای امرار معاش و تربیت درست و آموزش اقتصادی وارد عرصه بازار کار و اشتغال کنند.

۶۰۰۳/۱۹۷۰

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...