بازتاب واکنش علی دایی نسبت به رکوردشکنی احتمالی رونالدو در رسانه مطرح انگلیسی


بازتاب واکنش علی دایی نسبت به رکوردشکنی احتمالی رونالدو در رسانه مطرح انگلیسی

وبسایت مطرح انگلیسی نظرات علی دایی پیرامون رکوردشکنی احتمالی رونالدو را انعکاس داده است.

وبسایت مطرح انگلیسی نظرات علی دایی پیرامون رکوردشکنی احتمالی رونالدو را انعکاس داده است.

به گزارش وبسایت نود، وبسایت انگلیسی SportBible در گزارشی ضمن اشاره به نزدیک شدن کریس رونالدو به رکورد تعداد گل های ملی علی دایی، صحبت های او با یکی از خبرگزاری های ایران را پیرامون این رکوردشکنی احتمالی انعکاس داده است.

در گزارش SportBible در خصوص این اتفاق می‌خوانیم:

روز سه شنبه و در جریان پیروزی 5-1 پرتغال برابر لیتوانی در رقابت های مقدماتی یورو 2020، کریس رونالدو به تنهایی 4 گل به ثمر رساند تا ضمن رساندن تعداد گل های ملی خود به عدد 93، اختلاف خود با علی دایی را از هر زمان دیگری کمتر کند.

حتی اگر یکی از گل های رونالدو از سوی یوفا گل به خودی بازیکنان لیتوانی شناخته شود، باز هم تفاوتی در اصل قضیه ایجاد نخواهد کرد. او اکنون با 93 گل ملی، تنها 16 گل با رکورد 109 گل ملی علی دایی، مهاجم پیشین تیم ملی ایران فاصله دارد. در مصاحبه ای با خبرگزاری ایرنا، دارنده کنونی این رکورد در این خصوص می‌گوید: "رکورد برای زدن است. روزی من این کار را انجام دادم و روزی دیگر بازیکنی دیگر رکورد گل های ملی مرا خواهد زد. موضوع خاص یا بزرگی نیست."

دایی همچنین در خصوص این که آیا شکسته شدن رکوردش او را ناراحت نخواهد کرد هم چنین گفت: "نه، چرا باید ناراحت شوم. رونالدو بازیکن بزرگی است که افتخارات زیادی را در دنیای فوتبال به دست آورده است و همین الان نیز در بهترین سطح آمادگی به سر می‌برد."

دایی که آخرین بازی ملی خود را در سال 2006 انجام داد به خوبی به این نکته آگاه است که رونالدو برای رسیدن به تعداد گل های او و یا شکستن این رکورد، به بازی های ملی بیشتری نیاز داشته است. رونالدو در حالی بعد از 160 بازی ملی به آمار 93 گل رسیده که دایی در تنها 149 مسابقه ملی رکورد افسانه ای 109 گل را به جای گذاشته بود.

به نظر می‌رسد قضیه رونالدو از "شدن یا نشدن" عبور کرده و در حال حاضر تنها مسئله این است که رونالدو چه زمانی به این رکورد دست می‌یابد. پرتغال در مقدماتی یورو 2020 دو بازی با لوکزامبورگ، یک دیدار برابر اوکراین و دیدار برگشت در خانه برابر لیتوانی را در پیش دارد و رونالدو که بعد از جام جهانی 2018 مدتی از تیم ملی کناره گیری کرده بود، فرصت جبران را پیش روی خود می‌بیند.

ستاره 34 ساله پرتغالی پیش از این گفته بود که شاید در سال میلادی بعدی از فوتبال خداحافظی کند و یا برعکس، تا 40 یا 41 سالگی به بازی ادامه دهد. اگر مورد دوم محقق شود، او فرصت مناسبی برای ثبت این رکورد و ایجاد فاصله ای مطمئن با دیگر رقبای خود خواهد داشت.

در بین بازیکنان فعال دنیای فوتبال، سونیل چتری ستاره 35 ساله تیم ملی هند با 72 گل ملی نزدیک ترین بازیکن به رونالدو محسوب می‌شود. لیونل مسی آرژانتینی با 68 گل در رده بعدی حضور دارد و نیمار جونیور برزیلی با 61 گل در 99 بازی ملی، تهدیدی جدی برای تمامی بازیکنان نام برده به شمار می‌آید، البته اگر بتواند مصدومیت های سال های اخیر را به دست فراموشی بسپارد.

به نظر شما رونالدو با چند گل ملی به دوران خود پایان خواهد داد؟

7712

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سرخآبی‌ها رسماً واگذار شدند