شان پن: محمد بن سلمان مسئول قتل خاشقجی است


شان پن: محمد بن سلمان مسئول قتل خاشقجی است

مهر نوشت: بازیگر و کارگردان سرشناس آمریکایی در یک مصاحبه درباره مسایل متعددی صحبت کرد و با توضیح درباره سفرش برای تهیه مستندی درباره خاشقجی گفت: «محمد سلمان مسئول قتل این روزنامه‌نگار است.»

شان پن در مصاحبه‌ای با حضور شماری از علاقه‌مندانش در نیویورک، تاکید کرد روزنامه‌نگار سرشناس و ستون‌نویس واشینگتن پست که در سال ۲۰۱۸ با ورود به سفارت عربستان در ترکیه جان باخت، توسط محمد بن سلمان ولیعهد عربستان کشته شده است.

پن همچنین گزارش‌های قبلی مبنی بر تهیه مستندی در این باره را تایید کرد و گفت در هر حال، این ایده از ساخت مستندی دیگر که همان اواخر در صدد تهیه آن بود، نشات گرفت.

مستند دیگر درباره بهار عربی است که به گفته پن، موجب شد تا او بخواهد چهره به چهره با بشار اسد رییس‌جمهوری سوریه دیدار کند و به گفت‌وگو بنشیند.

او گفت این مستند درباره این است که چرا با وجود همه پیش‌بینی‌های مقامات آمریکا و وزارت امور خارجه، اسد هنوز در سوریه در راس قدرت است.

در دیدار از سوریه دوستی از بیروت شان پن را همراهی کرد و به گفته پن همه تلاش او این بود که بتواند با دیدگاه‌های مختلف مردم از موافق و روزنامه‌نگاران اپوزیسیون و حتی زندانیان داعشی صحبت کند.

او گفت اما پس از این که آنها متوجه شدند که پن قصد دارد به صورت غیرقانونی وارد ترکیه شود تا با جامعه اطلاعاتی آمریکا و سازمان‌های غیردولتی گفت‌وگو کند، راه‌ها به رویش بسته شد و بعد هم ماجرای مرگ خاشقچی پیش آمد .

این بازیگر گفت: «می‌خواستم در این باره هم فیلمی تهیه کنم و ارتباطات خوبی هم در ترکیه داشتم و برای همین به آنجا رفتم و با بیوه خاشقجی دیدار کردم. فکر می‌کنم این همه ماجراست.»

او از نامزد خاشقچی به عنوان زنی فوق‌العاده یاد کرد که خیلی دلش می‌خواست یاد نامزدش زنده بماند و آنجا بود که پن فهمید یک مستندساز خیلی قابل، پروژه مشترکی را در دست ساخت دارد.

پس از این که پن فهمید که او هم از نظر مالی و هم از نظر شخصی، فردی کاملا قابل توجه است ترجیح داد تا از ادامه این کار دست بکشد.

این کارگردان بعد تمرکزش را بر رمانش گذاشت که با عنوان «باب هانی ترانه جیمی کرک کورن را می‌خواند»، ادامه‌ای بر رمان اولش با عنوان «باب هانی که کارهایی انجام می‌دهد» بود. هر دوی این کتاب‌ها درباره هانی، فروشنده‌ای است که به یک تروریست نیمه وقت بدل می‌شود که برای فردی که کپی رییس‌جمهوری آمریکاست، نامه می‌نویسد. او از همه سالمندان، تکنولوژی و خیلی چیزهای دیگر متنفر است.

هانی از این سیاستمدار داستانی به عنوان یک پسر ۷۰ ساله نابالغ خشن با پول زیاد و موهای شبیه آب‌نبات وانیلی فرانسوی یاد می‌کند که اگر همه این صفات برای یادآوری چهل و پنجمین رییس جمهوری آمریکا یعنی ترامپ کافی نباشد، یک ویژگی دیگر هم دارد و به همه می‌گوید: جرات داری برایم توییت کن.

شان پن بازیگر و کارگردان آمریکایی تاکنون پنج‌بار نامزد جایزه‌ اسکار برای بازیگری شده و سال‌ ۲۰۰۴ برای «رودخانه مرموز» و سال ۲۰۰۹ برای «میلک» موفق به کسب آن شد. پن سال ۱۹۹۱ اولین تجربه کارگردانی‌اش را با فیلم «دونده هندی» پشت سر گذاشت و «نگهبان مرزی» را سال ۱۹۹۵، «قول» را سال۲۰۰۱ و «به‌سوی وحش» را سال ۲۰۰۷ساخت.

۲۵۸۲۴۳
کد خبر 1298981

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نشنیده آیسان آقاخانی زن محمدرضا گلزار ! + عکس ها و خصوصی ها