برگزاری باشکوه عزای حسینی در دنیا نشانه زنده بودن مکتب عاشوراست


برگزاری باشکوه عزای حسینی در دنیا نشانه زنده بودن مکتب عاشوراست

زاهدان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: مراسم عزای امام حسین(ع) و یاران باوفایشان در ایران اسلامی و تمامی کشورهای جهان هر سال باشکوه‌تر از سال‌های قبل برگزار می‌شود که این نشان از زنده بودن مکتب عاشوراست.

حجت الاسلام و المسلمین مصطفی محامی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه زاهدان با تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) اظهارداشت: فرهنگ عاشورا و مکتب امام حسین (ع) در ایران اسلامی و کشورهای جهان گسترش پیدا کرده است.

نماینده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان ادامه داد: فرهنگ عاشورا مبتنی بر فرهنگ مقاومت، صبر، ایثار، مبارزه با ظلم و زور، آزادی و آزادگی است که با فطرت انسان‌ها همخوانی دارد.

امام جمعه زاهدان بیان کرد: مردم ایران اسلامی از مکتب عاشورا درس گرفته‌اند به طوریکه حضور و نقش آنان در پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و عرصه‌های مختلف نظام خود بیان کننده این موضوع است.

حجت الاسلام و المسلمین محامی گفت:هم‌اینک فرهنگ عاشورا از مرزهای ایران اسلامی فراتر رفته و مردم کشورهای دیگر نیز از عاشورا و مکتب امام حسین (ع) درس مقاومت و مبارزه با ظلم را فرا گرفته‌اند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان اظهار داشت:کاری که امام حسین(ع) در عاشورا انجام دادند ماندگاری اسلام را تضمین کرد.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: باید درس‌هایی که از عاشورا گرفته‌ایم را با زندگی امروزمان تطبیق دهیم و اخلاق و رفتارمان با این فرهنگ مطابقت داشته باشد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان با اشاره به حضور جوانان مومن و انقلابی در فضای مجازی اظهار داشت: امروز عصر ارتباطات و گسترش وسایل ارتباط جمعی و فضای مجازی است به طوریکه اطلاعات به سرعت در اختیار همگان قرار می‌گیرد که به دلیل دسترسی آسان، دامنه نشر و تاثیرگذاری زیاد دارای اهمیت بوده و استفاده از آن نیازمند آموزش سواد رسانه و فرهنگ رسانه است.

حجت الاسلام و المسلمین محامی افزود:چگونگی استفاده از فضای مجازی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است به طوریکه رهبر معظم انقلاب همواره بر پرداختن به فضای مجازی و کنترل آن تاکید داشته‌اند.

امام جمعه زاهدان تاکید کرد: حضور جوانان مومن و انقلابی در فضای مجازی نقش بسیار مهمی در ترویج فرهنگ عاشورایی دارد.

۸۰۰۶**۳۲۱۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403