عربستان از ابتدای سال میلادی، 130 نفر را اعدام کرده است


عربستان از ابتدای سال میلادی، 130 نفر را اعدام کرده است

سازمان مبارزه با مجازات اعدام اعلام کرد عربستان از ابتدای سال 2019، بیش از 130 نفر از مخالفان ریاض و فعالان حقوق بشر را اعدام کرده است.

عربستان از ابتدای سال میلادی، 130 نفر را اعدام کرده استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، سازمان مبارزه با مجازات اعدام در گزارشی اعلام کرد مقامات عربستان سعودی از ابتدای امسال بیش از ۱۳۰ نفر از جمله شش نفر را که هنگام بازداشت کودک بودند، اعدام کرده‌اند.

این سازمان در گزارش خود که همزمان با آغاز به کار شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو منتشر شد، افزود دست‌کم ۲۴ بازداشت شده دیگر از جمله سه کودک نیز با خطر اعدام قریب الوقوع روبرو هستند. در این گزارش آمده است بیشتر اعدام‌شدگان مخالفان محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، و منتقدان سیاست‌های او یا مدافعان حقوق بشر در عربستان بوده‌اند.

از سوی دیگر جانت ویتاکر، عضو مجلس اعیان انگلیس، از دولت و پارلمان این کشور خواست مقامات عربستان سعودی را برای متوقف کردن اعدام‌ها و برگزاری جلسات عادلانه محاکمه برای متهمان تحت فشار قرار دهند.

او گفت: ”وظیفه من این است که به پارلمان انگلیس و بقیه پارلمان‌های اروپایی بگویم از عربستان سعودی بخواهند به توصیه‌ها عمل کند و از جامعه بین‌المللی هم بخواهند مسئولیت خود را انجام دهد. در اینجا می‌خواهم این آیه قرآن را که می‌گوید ”ان‌الله یأمر بالعدل“ یادآوری کنم. “

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!