سهمیه کارت سوخت جایگاه‌داران باز هم کاهش پیدا می‌کند؟


سهمیه کارت سوخت جایگاه‌داران باز هم کاهش پیدا می‌کند؟

اخیرا برای اینکه مالکان وسایل نقلیه به استفاده از کارت سوخت شخصی روی آورند سهمیه کارت سوخت جایگاه‌داران از 60 لیتر به 30 لیتر کاهش پیدا کرد، اما گویا دولت باز هم به دنبال کاهش سهمیه کارت جایگاه‌داران است. علی ربیعی، سخنگوی دولت در پاسخ به این سوال که آیا باز هم سهمیه کارت سوخت... نوشته سهمیه کارت سوخت جایگاه‌داران باز هم کاهش پیدا می‌کند؟ اولین...

اخیرا برای اینکه مالکان وسایل نقلیه به استفاده از کارت سوخت شخصی روی آورند سهمیه کارت سوخت جایگاه‌داران از 60 لیتر به 30 لیتر کاهش پیدا کرد، اما گویا دولت باز هم به دنبال کاهش سهمیه کارت جایگاه‌داران است.

علی ربیعی، سخنگوی دولت در پاسخ به این سوال که آیا باز هم سهمیه کارت سوخت جایگاه‌داران کاهش پیدا می‌کند عنوان کرد در این رابطه با وزیر نفت گفتگو کرده‌ایم تا با محدودیت کارت جایگاه‌داران مردم به استفاده از کارت شخصی خود روی آورند؛ زیرا هم‌اکنون تعداد زیادی از کارت‌های هوشمند سوخت در دفاتر پست باقی مانده است. سخنگوی دولت تاکید کرد در حال حاضر سهمیه کارت جایگاه‌داران 30 لیتر است که در گام بعدی این میزان به 15 لیتر کاهش پیدا می‌کند و در این میان کارت‌های سوخت به دست مالکان وسایل نقلیه می‌رسد تا به طور کامل طرح استفاده از کارت شخصی عملیاتی شود.

بی‌خبری از کاهش سهمیه کارت سوخت جایگاه‌داران

فاطمه کاهی، سخنگوی شرکت ملی پخش و پالایش فراورده‌های نفتی در این خصوص عنوان کرد:

در ارتباط با چنین موضوعی با شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفتگویی انجام نشده است و من از این موضوع اطلاعی ندارم. اگر قرار است این محدودیت اعمال شود، قطعا از سوی شرکت ملی پخش اطلاعیه‌ای صادر خواهد شد.

استفاده اجباری از کارت برای دریافت بنزین از 22 مرداد 98 به صورت رسمی در 4 کلان‌شهر کشور اجرا شد، ولی شواهد حاکی از آن است که درصد اندکی از مالکان وسایل نقلیه از کارت شخصی استفاده می‌کنند؛ زیرا مالکان می‌توانند همچنان از کارت جایگاه‌داران سوخت‌گیری نمایند که البته در این راستا نیز اقداماتی چون کاهش سهمیه کارت جایگاه‌داران از 60 لیتر به 30 انجام شده است تا مردم برای دریافت بنزین از کارت شخصی خود استفاده کنند، اما این طرح هم آنچنان کارساز نبوده و حالا دولت سعی دارد مجددا سهمیه کارت جایگاه‌داران را کاهش دهد. همچنین در حال حاضر تعدادی زیادی از کارت‌های هوشمند سوخت مالکان وسایل نقلیه در باجه‌های معطله باقی مانده است که البته 45 درصد از این میزان به تهران مربوط می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر چهره زمین تا آسمون فریبا نادری ! / این اون نیست ! + 2 عکس که نمی شناسیدش !