استقبال عزاداران حسینی از مراسم تعزیه خوانی ارمغانخانه


استقبال عزاداران حسینی از مراسم تعزیه خوانی ارمغانخانه

زنجان - ایرنا - همه ساله از اول محرم تاچهاردهم محرم مراسم تعزیه خوانی در محلی بنام تکیه حسینی ارمغانخانه برگزار می شود که دراین ایام بالای 150 هزار نفر از روستاها و شهرهای مختلف برای برگزاری این مراسم حضور پیدا می کنند.

شهردار ارمغانخانه روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: این شهر درمرکز بخش قره پشتلو ازتوابع شهرستان زنجان واقع شده ودارای موقعیت خاص جغرافیایی با بهره مندی از آب و هوای دلپذیر، ظرفیت های فراوان گردشگری تاریخی، طبیعی و مذهبی است.

یوسف ملائی افزود: تعزیه خوانی وشبیه خوانی یکی از مهمترین ویژگی های فرهنگی وآیینی این شهر است، که قدمت آن به بیش از ۴۰۰ سال میرسد که درسال ۱۳۸۹ به عنوان میراث معنوی کشور به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به انیکه همه ساله از اول محرم تاچهاردهم محرم مراسم تعزیه خوانی درمحلی بنام تکیه حسینی این شهر برگزار می شود، گفت: طی این ایام افراد بی شماری به این محل رهسپار می شوند و با توجه به مهمان نوازی مردم متدین این شهر برای همه میهمانان در این ایام سفره احسان در همه منازل پهن شده است.

این مسئول ادامه داد:اقداماتی در این ایام توسط شهرداری ارمغانخانه از قبیل شامل تشکیل جلسات متعدد جهت برگزاری هرچه بهتر وباشکوه تر مراسمات عزاداری ایام سوگواری، سیاهپوش کردن سطح شهر، شستشوی معابر اصلی و مسیرهای مسدود کردن مسیرهای منتهی به تکیه ، لکه گیری وآسفالت ریزی معابر و مسیرهای انحرافی به روستاهای اطراف شهرارمغانخانه، انجام می گیرد.

وی اضافه کرد: انجام تمهیدات لازم جهت روان سازی ترافیکی درروزهای پرازدحام تاسوعا وعاشورا با همکاری نیروی انتظامی، آماده سازی، کنترل و رفع نواقص سرویس های بهداشتی، نمازخانه، همکاری و استقرار ایستگاه صلواتی، آماده سازی و تعبیه محل های معین برای پارکینگ خودروها و همکاری های بین بخشی از دیگر اقدامات است.

۹۶۴۶/۸۰۶۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا