هنرنمایی جوانان هرمزگانی برای به تصویر کشیدن واقعه عاشورا


هنرنمایی جوانان هرمزگانی برای به تصویر کشیدن واقعه عاشورا

بندرعباس-ایرنا- هرساله با آغاز ماه محرم در هرمزگان مراسم های مختلف عزاداری برپا می شود و جوانان این استان هم به عشق سید و سالار شهیدان(ع) برای به تصویر کشیدن واقعه عاشورا هنرنمایی می کنند.

نمایش «واقعه روز عاشورا از وداع تا حماسه سازان کربلا» که با اجرای پرشور گروه ۴۰ نفری متشکل از زنان و مردان بود، پنجشنبه شب مورد استقبال عاشقان اهل بیت (ع) در جوار قبور مطهر شهدای بندرعباس قرارگرفت.

جمعیت بسیاری از سنین کودک تا کهنسال با لباس های مشکی بر تن که شب های گذشته را در سوگ شهادت عبدالله الحسین (ع) به عزا نشسته بودند حالا از نقاط مختلف شهر بندرعباس آمده اند تا به تصویرکشیدن مظلومیت اهل بیت (ع) را نظاره گر باشند.

شاعران و مرثیه سرایان، مداحان و هنرمندان مردمی تعزیه و شبیه‌خوانی در طول تاریخ نقش مهمی در انتقال فرهنگ عاشورا از نسلی به نسل دیگر داشته‌اندکه امروز عاشورا و اربعین زنده و جاوید است.

نهضت خونین و جاودانه کربلا از مهمترین حوادث تاریخ اسلام به شمار می رود که بدون شک حضرت زینب (س) از شخصیت های تاثیرگذار و نقشی ماندگار در این وقایع بزرگ داشته است.

جوانان هرمزگانی مانند همه جوانان کشور ارادت و علاقه بسیاری به امام حسین (ع) داشته و در دسته های عزاداری های بزرگی برای شهادت این امام سینه زنی و نوحه خوانی می کنند.

نمایش واقعه عاشورا که متشکل از زنان و کودکان نیز هست، شخصیت هایی در نقش قاتلان و دشمنان حضرت امام حسین (ع) شامل عمر بن سعد، شمر، حرمله و سایر اشخاص منفی ایفای نقش کردند.

گروه نمایشی عاشورایی فعالیت خود را از 9 سال قبل شروع کرده و کارگردانی نمایش «واقعه روز عاشورا از وداع تا حماسه زان کربلا» را غلامرضا رضا پور برعهده داشته است.

این گروه نمایشی در شامگاه سیزدهم ماه محرم، پس از اقامه نماز مغرب و عشاء و در محیط بیرونی درگلزار شهدای بندرعباس نمایش خود را همراه با مداحی و روایت گری محمد پلاسی زاده به تصویر کشیدند.

۹۹۴۴ /6048

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط