تعزیه‌خوانی؛ انتقال‌دهنده مفاهیم دینی و مذهبی به مخاطبان


تعزیه‌خوانی؛ انتقال‌دهنده مفاهیم دینی و مذهبی به مخاطبان

گروه اجتماعی ــ مدیرکل اوقاف سمنان با بیان اینکه تعزیه‌خوانی، هنر به نمایش درآوردن آنچه در واقعه کربلا رخ داد، است و مفاهیم دینی و مذهبی را به مخاطبان منتقل می‌کند، گفت: برای ترویج مفاهیم دینی باید از ظرفیت این هنر به‌عنوان تأثیرگذارترین هنر نمایشی بهره برد.

تعزیه‌خوانی؛ انتقال‌دهنده مفاهیم دینی و مذهبی به مخاطبان

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان عصر روز گذشته، 21 شهریور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه انتقال مفاهیم و مضامین ناب قیام حسینی مهم‌ترین کارکرد مراسم تعزیه‌خوانی است، اظهار کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه به‌ویژه نسل سوم جوان و نوجوان امروزی از ضرورت‌های این هنر است.

وی افزود: تعزیه‌خوانی با هنر به نمایش درآوردن آنچه در واقعه کربلا رخ داد؛ انتقال‌دهنده مفاهیم دینی و مذهبی به مخاطبانش است، برای ترویج مفاهیم دینی باید از ظرفیت این هنر به‌عنوان تأثیرگذارترین هنرنمایشی بهره برد.

تدینی با تأکید بر اینکه از اشاعه و ترویج خرافات و پیرایه‌های غیرشرعی با اجرای این‌گونه برنامه‌ها در جامعه جلوگیری می‌شود، متذکر شد: لازم است گروه‌های تعزیه‌خوانی با دقت به شرح واقعه عاشورا بپردازند و آنچه نمایش می‌دهند بر پایه نسخه‌های حقیقی و اصیل تعزیه که از گذشته برجای‌مانده، باشد.

مدیرکل اوقاف سمنان یادآور شد: از 21 شهریور بعد از نماز مغرب و عشا مراسم تعزیه‌خوانی به مدت چهار شب تا یکشنبه، 24 شهریورماه در بقعه امامزاده یحیی(ع) برگزار می‌شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


غار کوه گره خان آباد