ویژگی های معامله گران موفق طلا


جای تعجب نیست اگر بگوییم توجه به جزئیات برای یک معامله گر بسیار حیاتی است. کوچکترین اشتباه میتواند با بیشترین سرعت منجر به باخت های بزرگ شود.

به گزارش بنکر (Bankerنظم و سازمان - در کنار توجه به جزییات و جزئی نگری سازماندهی و داشتن یک استراتژی معاملاتی سازمان یافته برای معامله گر از عوامل مهم به شمار می آید. معامله گران باید چند اردر را پیگیری کنند تا در نهایت بتوانند به موفقیت برسند و اگر یکی از اردرها را فراموش کنند ممکن است محتمل ضررهای سنگین شوند.

صبر و بردباری- معامله گران با تجربه میدانند که رسیدن به سود سریع و آنی نیست و نیازمند صبر و شکیبایی زیادی است.
توانایی مقابله با ترس ها و گذشتن از ضررهای گذشته - معامله گران موفق از ضرر و زیان گذشته درس میگیرند و با توجه به درس هایی که میگیرند به سمت جلو حرکت میکنند.
تطبیق پذیری - بدون تردید اقتصاد و بازار دائما در حال تغییر است. معامله گران موفق آنهایی هستند که قادر به تطبیق خود با تغییراتی هستند که میتواند بر روی منابع و آینده آن ها تاثیر بگذارد.
کنشگر نه واکنشگر - یکی از اشتباهات معامله گران تازه کار و بی تجربه این است که از قبل تصمیم گیری میکنند و نقاط ضعف ناشی از واکنش بیش از حد به بازار را میشناسند.
منضبط - به این معنی که این افراد توانایی تمرکز بر روی اهداف و منضبطانه به پیش رفتن را دارند. این یکی از موارد مهمی است که معامله گران موفق از آن بهره مند هستند.
کنار گذاشتن احساسات - شاید شنیده باشید که کسی بگوید عادت ندارد هنگام سرمایه گذاری و معامله احساسی شود. تحقیقات نشان داده اند معامله گرانی که بیش از حد از لحاظ عاطفی تحت تأثیر سود و زیان روزانه خود قرار می گیرند ، به طور متوسط نسبت به افرادی که بیش از حد احساساتی نمی شوند ، بدتر عمل می کنند.
به گذشته نگاه کنید - شاید به راحتی هر آنچه در رسانه ها میخوانید یا میشنوید را باور کنید. اما بدانید که همه چیز میتواند تغییر یابد و حتی برخی موارد میتوانند اخبار را نیز تحت تاثیر قرار دهند.
با موضوعات روانشناسی درونی خود کنار می آیند - مطالعات نشان داده اند که معامله گران تمایل دارند به هر قیمتی برنده شوند که این منجر به یک سری موضوعات روانشناسی برای آن ها میشود. از اینرو معامله گرانی با این استدلال احساس میکنند که باید به هر قیمتی برنده شوند و از اینرو ریسک بیشتری را میپذیرند.
معامله گران موفق تمایل به فداکاری برای رسیدن به مزیت های رقابتی نسبت به دیگران دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403