انواع تحلیل بازار طلا


به طور کلی در معاملات بازار ما از روش های یکسانی برای بررسی و ارزیابی روند بازار استفاده می کنیم که در سه بخش جای می گیرد:

به گزارش بنکر (Bankerتجزیه و تحلیل تکنیکال: تحلیل تکنیکال چهارچوبی است که معامله گران با استفاده از آن به مطالعه تغییرات قیمتی می‌پردازند .از نظر تئوریک یک فرد می‌تواند با مشاهده تغییرات قیمت‌های تاریخی، شرایط معاملاتی کنونی و تغییرات بالقوه قیمتی را مشخص کند. دلیل اصلی استفاده از تحلیل تکنیکال این است که فرض می‌شود که تمام اطلاعات کنونی بازار در قیمت‌ها منعکس‌شده است. اگر تمام اطلاعات موجود، در قیمت منعکس‌شده باشد پس تنها با توجه به قیمت می‌توان معامله کرد. درواقع تحلیلگران تکنیکال به این ضرب‌المثل که “تاریخ تکرار می‌شود” اعتقاددارند. به اعتقاد آن‌ها اگر سطح قیمتی درگذشته مقاومت یا حمایتی ایجاد کرده باشد در آینده نیز می‌تواند همین کار را بکند.

در این نوع از تحلیل نیروهای نیروهای سیاسی، اقتصادی و اجتماعی تأثیرگذار بر عرضه و تقاضای یک دارایی مد نظر قرارداده میشود و به عنوان شاخص تعیین قیمت و ترند به کار گرفته میشود. نیاز است که یک تحلیلگر بنیادی به رویدادها و اخبار گوناگون که بر اقتصاد یک کشور و عرضه و تقاضا تاثیر دارد،‌ مسلط و آگاه باشد. تحلیل بنیادی سنتی‌ترین روش و به‌نوعی مهم‌ترین روش تحلیلی در بازار سرمایه است.
در این مورد از تحلیل اساس بر این است که قیمت تمام اطلاعات بازار را در خود دارد و آن را منعکس میکند. این روش نیاز به تبحر زیادی دارد تا معامله گر بتواند اطلاعات را دریابد. اگرچه بازارها تمامی اطلاعات را به سادگی منعکس نمی‌کنند. زیرا هر معامله گری در بازار عقیده و نظر خود را داشته و بازار احساسات توده را نیز منعکس می نماید که این میتواند به تمایلات کلی بازار جهت دهد.
این تحلیل چهارچوبی است که معامله گر با استفاده از آن به مطالعه تغییرات قیمت می پردازد. در این نوع تحلیل گفته میشود فرد میتواند با نگاه به گذشته قیمت، شرایط کنونی و یا آتی بازار را حدس زده و آن را بداند. در این نوع تحلیل باور بر این است که اطلاعات کنونی بازار در قیمت منعکس شده است و از این رو تنها با توجه به قیمت میتوان اقدام به معامله نمود. در اینجا معامله گران اعتقاد دارند که تاریخ تکرار میشود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج