مکزیک با رای دیوان عالی آمریکا درباره مهاجران مخالفت کرد


مکزیک با رای دیوان عالی آمریکا درباره مهاجران مخالفت کرد

مکزیک با رای دیوان عالی آمریکا درباره محدودیت‌های جدید مهاجرتی مطرح شده از سوی دولت ترامپ مخالفت کرد.

مکزیک با رای دیوان عالی آمریکا درباره مهاجران مخالفت کرد
وزیر امور خارجه مکزیک با رای دیوان عالی آمریکا در خصوص درخواست پناهجویی در خاک مکزیک و کانادا مخالفت کرد.

بر اساس محدودیت‌های جدید، هر پناهجویی که از کشور ثالث عبور کرده و به آمریکا آمده باشد و در کشور ثالث برای پناهندگی تقاضا نداده باشد، نمی‌تواند پناهندگی آمریکا را کسب کند.

مارچلو ابرارد، وزیر امور خارجه مکزیک گفت: «آمریکا سیاست مهاجرتی بسیار سختگیرانه‌ای دارد. تصمیم دادگاه با توجه به تأثیری که دارد قابل توجه است. این دادگاه عالی آمریکا است؛ بنابراین ما باید چه کاری انجام دهیم؟ ما باید در مورد خطرات آن چه کاری انجام دهیم؟ ما نگران این مسئله هستیم. ما این مسئله را سازنده نمی‌دانیم. این رای هیچ گزینه‌ای را در برابر افراد قرار نمی‌دهد. شما باید گزینه‌هایی در برابر افراد قرار دهید که جان خود را به خطر نیندازند. ما این وضعیت را ایجاد نکرده ایم. این موضوع را دادگاه عالی آمریکا ایجاد کرده است.»

وی افزود: «ما قصد نداریم سیاست خود را تغییر دهیم. سیاست ما در خصوص پناهندگی در مکزیک یک سنت است و ما در مکزیک هرگز این نوع محدودیت‌ها را اجرا نمی‌کنیم. این چیزی نیست که در مکزیک درباره آن اجماع داشته باشیم.»

آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس‌جمهور مکزیک هم گفت: «هیچ اختلاف عمیقی وجود ندارد، اختلاف وجود ندارد، هیچ موضوعی که بتواند بر اقتصاد و توسعه کشور ما تاثیر گذار باشد وجود ندارد.»

رئیس‌جمهور افزود: «اما ما شرایط بی نظیری برای تأیید معاهده تجارت آزاد داریم، چیزی که به سود سه اقتصاد (مکزیک، آمریکا و کانادا)، سه ملت و ۳ کشور خواهد بود.»

سیاست‌های دولت «دونالد ترامپ» علیه پناهندگان، با رای دیوان عالی آمریکا که بامداد پنج‌شنبه به وقت تهران اعلام شد، یک گام به جلو نهاد.

سی‌ان‌ان این رای دیوان عالی را که به دولت آمریکا اجازه می‌دهد درحالی که هنوز رسیدگی‌های حقوقی ادامه دارند، محدودیت‌های جدید را اعمال کند، یک پیروزی برای دولت ترامپ خوانده است.

به این ترتیب، بسیاری از شهروندان آمریکای جنوبی که به قصد پناهندگی در آمریکا از مکزیک عبور می‌کنند، دیگر واجد شرایط پناهندگی در ایالات متحده نخواهند بود. مرز مکزیک، یکی از اصلی‌ترین گذرگاه‌هایی است که پناهندگان اهل آمریکای لاتین برای ورود به آمریکا از آن استفاده می‌کنند.

منبع:خبرگزاری ای‌پی‌تی‌ان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در