شصت و چهارمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان آسوریک در زاهدان برگزار می‌‎شود


شصت و چهارمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان  آسوریک  در زاهدان برگزار می‌‎شود

زاهدان- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: شصت و چهارمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان آسوریک دی امسال با حضور 11 استان در شهر زاهدان برگزارمی‌شود.

حسین مسگرانی روز جمعه در گفت‌و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان "آسوریک" با هدف حمایت از تولیدات حرفه‌ای و نیمه حرفه‌ای فیلمسازان استان‌های سراسر کشور، شناسایی و معرفی استعدادهای سینمایی در خارج از مرکز، تثبیت جایگاه فیلم کوتاه به عنوان یکی از مقوله‌های مهم فرهنگی و ارتباط هرچه بیشتر مسئولان استانی و ستاد مرکزی انجمن سینمای جوانان ایران با همکاری‌های دوجانبه در شهر زاهدان برگزار می‌شود.

وی با تبریک روز ملی سینما به اساتید و هنرمندان سینمایی سیستان و بلوچستان ادامه داد: امسال باتوجه به هم زمانی این روز با ایام عزاداری ماه محرم وصفر،هیچ برنامه ای دراین روز نداشته و بزرگداشت روز ملی سینما دربعد از این ایام برگزارخواهدشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان بیان کرد:با پیگیری‌های انجام شده با سازمان سینمایی کشور بزودی دفتر انجمن سینمای جوان درشهرستان زابل ایجاد می‌شود. ‌

وی با اشاره به پیگیری‌های انجام شده برای ایجاد دفتر سینمای جوانان در شهرستان ایرانشهر نیز تصریح کرد: ایجاد دفاتر انجمن سینمای جوان در شهرستان‌های سیستان و بلوچستان از اولویت‌های اصلی حمایت از حوزه سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان است.

مسگرانی بیان کرد:با تجهیز آمفی تئاتر در شهرستان‌های خاش و نیکشهر،سیستم پخش دیجیتال نیز در این مکان‌ها راه اندازی خواهد شد.

وی با بیان اینکه پروژه سینما امید در ایرانشهر براساس تفاهم نامه سازمان سینمایی با شهرداری این شهر و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان آماده عملیات عمرانی شده است افزود: یکی دیگر از اموری که در این زمینه پیگیرهستیم ایجاد پردیس سینما امید در شهرستانهای زابل و چابهار تا پایان سالجاری است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت:حمایت زیادی از سوی دفتر سینمای جوان و سازمان سینمایی سالهای گذشته در زمینه ساخت فیلم های کوتاه، مستند و سایر بخش‌ها انجام شده است.

وی به صدور مجوز فیلم سینمایی «لیپار» به کارگردانی حسین ریگی اشاره کرد و افزود: فیلم لیپار در صورت حمایت بنیاد سینمای فارابی،استانداری سیستان و بلوچستان و سایر سازمان‌های متولی می‌تواند با حضور درجشنواره بین المللی فیلم فجر،معرف خوبی برای ظرفیت های خوب این استان باشد.

۹۹۱۴**۳۲۱۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اسم سحر قریشی در روزنامه صداوسیما سانسور شد