وعده ها آخرین فرصت نتانیاهو در انتخابات


وعده ها آخرین فرصت نتانیاهو در انتخابات

بیروت- ایرنا- همزمان با آغاز شمارش معکوس برگزاری انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم با وعده های دروغین خود را مضحکه محافل داخلی و خارجی کرده است.

انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی که قرار است ۲۶ شهریور (۱۷ سپتامبر) برگزار شود، موجب شده است نتانیاهو با وعده های دروغین سخت در تلاش برای جلب آراء بیشتر و به زعم خود افزایش شانس پیروزی در این انتخابات برآید.

این در حالی است که بر اساس نتایج انتخابات پارلمانی این رژیم که شش ماه پیش برگزار شد، قرار بود نتانیاهو همچنان در قدرت باقی بماند، اما ناتوانی در تشکیل کابینه در مهلت قانونی آن موجب شد، پارلمان رژیم صهیونیستی خود را منحل اعلام کرده و از برگزاری انتخابات مجدد خبر دهد.

هدف قرار دادن مواضع مقاومت در لبنان، سوریه و فلسطین و یا مواضع الحشد الشعبی در عراق، ادعای پایان حملات موشکی مقاومت و کشف سایت هسته ای اعلام نشده در ایران، همگی از جمله اقداماتی است که نتانیاهو برای پیروزی در انتخابات و جلب آراء رای دهندگان به آن متوسل شده است.

نکته قابل توجه اینکه نتانیاهو برای جلب اعتماد شهرک نشینان در حالی وعده داد که حملات موشکی مقاومت رو به پایان است که همزمان با آن سه شنبه شب در جریان سخنرانی در یک همایش انتخاباتی در شهرک صهیونیست نشین "اشدود" پس از اصابت یک راکت از نوار غزه به این شهرک، سخنرانی خود را قطع و به پناهگاه فرار کرد.

این اقدام نتانیاهو تمسخر او از سوی بسیاری از محافل سیاسی صهیونیستی را به دنبال داشت از جمله اینکه "نفتالی بنت" از وزیران سابق کابینه رژیم صهیونیستی در واکنش به این اقدام آن را حقارت ملی برشمرد.

بنی گانتس رئیس حزب آبی- سفید رژیم صهیویستی در گفت‌وگو با روزنامه یدیعوت آحارانوت، نتانیاهو را به دلیل فرار در حین سخنرانی به باد تمسخر گرفت و گفت: اگر جای نتانیاهو بودم، از جایگاه سخنرانی حرکت نمی‌کردم؛ اگر من نخست وزیر بودم، اقداماتی متفاوت انجام می دادم آنچه امشب(سه شنبه) رخ داد، یک مسئله بی نهایت خطرناک است.

اما چیزی که بیش از همه جلب توجه کرد و با واکنش و محکومیت بسیاری از محافل فلسطینی و نیز منطقه ای روبه رو شد، اظهارات روز گذشته نتانیاهو مبنی بر ملحق کردن بخش هایی از کرانه باختری و دره اردن به سرزمین های اشغالی بود. ادعای مضحک تازه نتانیاهو کشف سایت هسته ای اعلام نشده در آباده واقع در جنوب استان اصفهان در حالی است که وی یک سال پیش نیز مدعی کشف تاسیسات پنهانی ایران در تورقوزآباد شده بود؛ ادعایی که موجب شد موج تمسخر قرار گیرد.

برکناری بولتون، باخت نتانیاهو

در این میان برکناری جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا که شریک نتانیاهو به شمار می آمد، برای او به مثابه باخت در نقشه های جنگ طلبانه است و بیش از پیش او را در موضع ضعف قرار داده است به همین دلیل وی با توسل به هر راهی در تلاش برای تثبیت موقعیت خود است و می کوشد نمایش قدرت به راه بیندازد.

او در سطح داخلی نیز به وعده گسترش شهرک سازی ها متوسل شده است تا از این طریق حزب خود یعنی لیکود را تقویت کند و در همین راستا چندی پیش با حضور در شهر الخلیل اعلام کرد به شهرک سازی ادامه می دهد. به هر حال تمام تکاپویی که نتانیاهو اکنون در آستانه انتخابات به آن متوسل شده است، اقداماتی تکراری است که پیش از این نیز به منظور تحقق اهداف خود به آن متوسل شده بود از همین رو ماهیت واقعی ادعاهایش کاملا برای دوست و دشمن برملا شده است اما وی همچنان در حال آزمودن گزینه های تکراری است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک خبر فوری از واریز مرحله سوم سود سهام عدالت