ضرورت مشارکت دولت با بخش خصوصی برای جبران کمبود سالن سینما در کشور


رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: دولت باید در به میدان آوردن بخش خصوصی برای جبران کمبود سالن‌های سینمای استاندارد جدیت بیشتری به خرج دهد.

جمشید جعفرپور رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، ضمن گرامیداشت روز ملی سینما گفت: سینما دریچه‌ای به روی فرهنگ‌ها، تمدن‌ها و هویت‌هاست.

او افزود: آثار سینمایی همواره از بهترین منابع برای شناخت جوامعی است که این آثار در آن‌ها ساخته می‌شود، به علاوه سینما با بهره‌مندی از ابزار قدرتمند بیانی، قادر به خلق احساسات و اندیشه‌های ناب در جان آدمی است.

جعفرپور اضافه کرد: اشاره ظریف امام خمینی (ره) به سینما در اولین سخنرانی ایشان پس از بازگشت به ایران نشان از رویکرد ایجابی جمهوری اسلامی به این هنر در جهت تقویت ارزش‌های اسلامی دارد.

او ادامه داد: سینمای ایران پس از انقلاب اسلامی از رخوت خارج شد و شکوفایی واقعی را تجربه کرد، البته نباید فراموش کرد که خلأ تئوریک جدی در مسیر حرکت به سمت سینمای ملی ایران وجود دارد و لازم است تا در این خصوص پژوهش‌ها و مفهوم‌پردازی‌های جدی‌تری صورت گیرد؛ چرا که به نظر می‌رسد امروز مسئله اصلی سینمای ما، ضعف مفهومی و شناختی در راه تحقق سینمای بومی است».

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به کمبود سینما در کشور گفت: متأسفانه کشور با فقدان سالن‌های سینمای استاندارد در سطح کشور و به خصوص شهرستان‌ها مواجه است و دولت باید در به میدان آوردن بخش خصوصی برای جبران کمبود جدیت بیشتری به خرج دهد، زیرا سینما در کنار جنبه‌های سرگرم‌کننده خود، ابزاری کلیدی برای انتقال معارف و اندیشه‌های اساسی و برانگیختن احساسات ارزشمند انسانی است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!