کهگیلویه و بویراحمد برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی آماده است


کهگیلویه و بویراحمد برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی آماده است

یاسوج- ایرنا- استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان برای خدمت رسانی مطلوب و بهینه به زائران اربعین حسینی امسال آماده است.

به گزارش ایرنا و به نقل از روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، حسین کلانتری روز پنجشنبه در نشست هماهنگی ستاد اربعین حسینی در فرمانداری خرمشهر اظهار داشت: ۳۱ موکب برای اسکان و پذیرایی از زائران اربعین امسال در این استان پیش بینی شده که ۲۲ مورد در داخل استان و کشور و ۹ مورد نیز در عراق دایر می شوند.

وی افزود: در صورت دائمی شدن سازه موکب کهگیلویه و بویراحمد در مرز شلمچه می توان زمینه فعالیت های مستمر فرهنگی و مذهبی و خدمات رسانی مناسب تر به زائران این استان و کشور را فراهم کرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: به برکت خون شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس هم اینک مرز شلمچه یکی از مهمترین گذرگاه ها برای رسیدن به کربلاست.

کلانتری عنوان کرد: مرز خسروی با تلاش دولت ایران و پیگیری های مکرر وزیر کشور و مسئولان ستاد مرکزی اربعین حسینی بازگشایی شد که سبب تسهیل در تردد زائران اربعین می شود.

وی ابراز داشت: زائران ایرانی در گذشته برای حضور در کربلا یا آیین اربعین حسینی باید هزینه های سنگینی را پرداخت می کردند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: این مسائل ذره ای عشق و ارادت مردم ایران به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) را کاهش نداد.

کلانتری اظهار داشت: توفیق میزبانی از زائران حسینی نصیب مردم خوزستان شده و کهگیلویه و بویراحمد نیز به عنوان معین این استان است.

وی افزود: توسعه زیرساخت های ضروری مرز شلمچه از جمله پارکینگ در دستور کار مسئولان اجرایی خوزستان قرار دارد و کهگیلویه و بویراحمد نیز در این طرح سهیم می شود.

کلانتری بیان کرد: حذف ویزا و بازگشایی مرز خسروی سبب افزایش تعداد زائران اربعین حسینی امسال شده و به همین دلیل نیز باید استان های خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد آمادگی کامل داشته باشند.

۷۵۳۵/۶۱۱۰

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق