نرخ بیکاری یزد تک‌رقمی نشود در ایفای مسئولیت موفق نبوده‌ام


نرخ بیکاری یزد تک‌رقمی نشود در ایفای مسئولیت موفق نبوده‌ام

وزیر نیرو گفت: اگر نرخ بیکاری استان یزد در پایان دو سال باقی مانده دولت تک رقمی نشد، از همین الان اعلام می‌کنم که در ایفای مسئولیتی که به عهده‌ام گذاشته شده موفق و کامیاب نبوده‌ام.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدسا، رضا اردکانیان ظهر امروز در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان یزد گفت: باتوجه به محدودیت منابع و تنوعی که در برنامه‌ها وجود دارد باید دید چگونه وقت صرف شود که بتوانیم اثربخشی بیشتری داشته باشیم، طرح‌ها و پروژه‌ها و اهداف اقتصاد مقاومتی مستلزم مشارکت و کار هماهنگ دستگاه‌ها است.

وی ادامه داد: اصل موضوع ما در بحث اقتصاد مقاومتی تعریف تابع هدفی است که به خاطر آن دور هم جمع می‌شویم، باید در هر استانی اهداف مشترک و منابع محدود را شناسایی کرد و بدانیم چگونه از این منابع محدود برای دستیابی به اهداف استفاده کنیم.

وزیر نیرو با بیان اینکه برای هر یک از چنین جلساتی بیش از 400 نفر ساعت وقت مدیران صرف می‌شود، عنوان کرد: ما در این جلسات از از این میزان زمان به عنوان اصلی‌ترین منبعی که در اختیار داریم استفاده می‌کنیم و از این جهت لازم است نسبت به استفاده درست از این منابع تمام تلاش خود را به کار گیریم.

اردکانیان افزود: امسال 8 یا 9 جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی برگزار شده که به معادل نزدیک به 4 هزار نفر ساعت وقتی است که مدیران در این جلسات صرف کرده‌اند و این سرمایه بسیار گسترده‌ای است بنابراین باید خروجی جلسات و این اجتماعات را با شاخص‌ها اندازه گیری کنیم و ببینیم نسبت به هدف تعریف شده چه وضعیتی داریم.

وی با بیان اینکه باید شاخصی تعریف کنیم که تا دو سال آینده به چه هدفی قرار است برسیم، افزود: باید برای دوسال باقی مانده از دولت برنامه داشته باشیم و واقع گرایانه به این بپردازیم که دستاوردهایمان باید چه باشد و برای رسیدن به آنها در آن مسیر حرکت کنیم.

وزیر نیرو تصریح کرد: اکنون که در استان یزد با ظرفیت‌های موجود، نرخ بیکاری 12.8 درصد است باید در فرصت باقی مانده این هدفگذاری را داشته باشیم که این نرخ را یک رقمی کنیم و اگر این نرخ بیکاری در پایان دو سال تک رقمی نشد، از همین الان اعلام می‌کنم که در ایفای مسئولیتی که به عهده‌ام گذاشته شده موفق و کامیاب نبوده‌ام.

اردکانیان ادامه داد: از 34 پروژه اقتصاد مقاومتی استان تقریبا دوهزار میلیارد تومان هزینه شده و چهار هزار و 500 میلیون تومان هنوز اعتبار نیاز دارد که 10 هزار نفر اشتغال ایجاد می‌کند، ما باید روی اشتغال و کاهش درصد بیکاری متمرکز شویم و منابع و مصارف را در این زمینه همسو کنیم.

وی با بیان اینکه به عنوان وزیر نیرو قطعا مسائل مربوط به آب در حوزه‌های مختلف را برطرف می‌کنم، گفت: با توجه به هزینه‌هایی که ایجاد اشتغال در بخش های صنعت، کشاورزی و خدمات دارد صرف تمرکز روی پروژه‌ها مشکل نرخ بیکاری را حل نمی‌کند به ویژه اینکه وضعیت منابع مالی کشور هم خوب نیست و متوسط پیشرفت این پروژه‌ها نیز 40 درصد است و به لحاظ زمانی هم برخی از آنها به بیش از دوسال نیاز دارند.

اردکانیان با بیان اینکه باید به سایر عرصه‌ها هم توجه داشته باشیم، افزود قطعا در استان یزد فرصت‌ها و ظرفیت‌های بسیار گسترده‌ای برای ایجاد اشتغال و رفع مشکل بیکاری وجود دارد و اکنون به گروهی از مدیران دولتی نیاز داریم که در استان یزد 45 هزار میلیارد تومان نقدینگی موجود در استان را بلد باشند وارد کار کنند و از این ظرفیت استفاده لازم را ببرند.

وی تصریح کرد: استان یزدی که از بی‌آبی و کم‌آبی له له می زند و برای یک متر مکعب آب سال‌ها چانه زنی انجام می‌شود، 400 هزار کولر آبی دارد که 250 هزار آن در مرکز استان قرار گرفته و میزان مصرف این کولرها 18 درصد مصرف آب شرب و بهداشت استان است و وظیفه ماست که انرژی لازم را تامین و سرمایه مورد نیاز را ایجاد کنیم که کولرهای آبی را به کولر گازی تبدیل کنیم و بخشی از این آب صرفه جویی شده را می‌توان به همان سرمایه‌گذار تخصیص داد که در مسیری به کار بگیرند که ما را در کاهش نرخ بیکاری کمک کند.

وزیر نیرو با بیان اینکه در مسکو بیان شده که روزانه 150 کانتینر خیار سبز گلخانه‌ای یزد به آنجا صادر می‌شود گفت: این‌ها خوب است اما باید سمت و سوی ما افزایش اشتغال و کاهش نرخ بیکاری باشد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کیمیا علیزاده، عضو تیم ملی بلغارستان شد