شمار مفقودین توفان«دوریان» به بیش از 2 هزار نفر رسید


شمار مفقودین توفان«دوریان» به بیش از 2 هزار نفر رسید

تهران - ایرنا - پس از گذشت نزدیک به دو هفته از توفان ویرانگر «دوریان»، در «باهاما»، مقامات این مجمع الجزایر شمار مفقودین این حادثه را 2 هزار و پانصد نفر تخمین زده و اعلام کردند که بیش از 70 هزار نفر نیز در این منطقه به کمک های فوری نیاز دارند.

به گزارش روز پنجشنبه رسانه های بین المللی، انتظار می رود با ادامه عملیات جستجو و تعداد بالای مفقود شدگان، شمار کشته شدگان نیز افزایش یابد.

«کارل اسمیت»از آژانس مدیریت بحران باهاما با اعلام اینکه فهرست مفقودشدگان هنوز نهایی نشده، از مردم خواست تا نام مفقودین را هرچه سریع تر به این سازمان اطلاع دهند.

وی افزود: «ما می توانیم با جمع آوری اطلاعات، اعضای خانواده این افراد را در جریان قرار دهیم. »

این توفان که قدرتمندترین توفان جزایر باهاما بود، با سرعتی معادل ۲۹۸ کیلومتر در ساعت این جزیره را درنوردید و خسارت های گسترده ای برای ساکنان آن به بار آورد.

مسئولین مدیریت بحران باهاما می گویند که بیش از پنج هزار نفر به جزیره «نیو پراویدنس» به پایتختی ناسو منتقل شده اند و چیزی حدود ۷۰ هزار نفر، تقریبا همه چیز خود را از دست داده و نیازمند کمک های فوری هستند.

«هوبرت مینیس»، نخست وزیر باهاما اعلام کرد که دولت برای ایجاد مسکن و سرپناه موقت برای کسانی که خانه های خود را از دست داده اند، تلاش می کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | جاری شدن سیل در بهاباد یزد