کاهش زندانیان از اهداف قوه قضاییه است


کاهش زندانیان از اهداف قوه قضاییه است

خرم‌آباد - ایرنا - معاون قوه قضاییه و رییس سازمان ثبت اسناد و املاک گفت: علاوه بر مبارزه با فساد؛ کاهش آمار جمعیت زندانیان در کشور از اهداف مهم این نهاد است.

ذبیح الله خداییان روز پنجشنبه در جلسه شورای قضایی لرستان افزود: باید بسیاری از اختلاف‌ها را قبل از اینکه منجر به زندانی شدن افراد شود حل و فصل کنیم و توجه کنیم زندان جای افرادی است که اگر در میان مردم باشند جامعه را به زندان تبدیل می کنند.

وی اظهار داشت: برای مبارزه با فساد باید از دانه درشت‌ها شروع کنیم که خوشبختانه طی ماه‌های اخیر خبرهای خوبی در زمینه مبارزه با مفاسد اقتصادی منتشر شده است.

وی تصریح کرد:‌ در مدیریت جدید دستگاه قضا به دنبال تسریع در رسیدگی‌ها همراه با کیفیت و دقت در اجرای احکام هستیم که البته همزمان با این مهم؛ احترام گذاشتن به ارباب رجوع باید سر لوحه کارکنان سازمان ثبت اسناد و املاک کشور باشد.

معاون قوه قضائیه با بیان اینکه دستگاه قضا تسریع در اجرای احکام را عاملی بازدارنده از جرم می داند ادامه داد: باید تمام دستگاههای اجرایی و حکومتی کشور در راستای مبارزه با جرم و پیشگیری از آن وظایف خود را به خوبی انجام دهند و برای ارتقا امنیت جامعه بانک اطلاعاتی محکومین و مجرمین را رصد و بروزرسانی کنیم.

خداییان پیشبرد اهداف اقتصادی مقاومتی را از دیگر اهداف قوه قضاییه برشمرد و گفت: دستگاه قضایی لرستان باید به حل مشکلات واحدهای تولیدی کمک کند زیرا این استان از جمله مناطق با جمعیت بالای بیکاری در کشور است.

وی افزود: رئیس جدید دادگستری لرستان از نیروهای متعهد و متخصص در حوزه قضایی کشور است که با حضور وی این استان در آینده ای نزدیک شاهد تحولات و پیشرفت دستگاه قضایی خواهد بود.

۷۲۶۹/۷۲۷۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | کل‌کل مهران مدیری و نیما شعبان‌نژاد با چاشنی بینی!