برداشت خرما در ایرانشهر از مرز ٢5 هزار تن گذشت


برداشت خرما در ایرانشهر از مرز ٢5 هزار تن گذشت

زاهدان- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: بیش از 25 هزار تن خرما تاکنون از سطح 9 هزار هکتار از نخیلات این شهرستان برداشت و روانه بازار مصرف شد.

مجید فیاضی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ایرانشهر با بیش از ٩ هزار هکتار نخلستان یکی از عمده مراکز تولید خرما در سیستان و بلوچستان محسوب می‌شود به طوریکه به عنوان قطب تولید خرما در این استان مطرح است.

وی با بیان اینکه بیش از ٧٠ رقم خرما در ایرانشهر تولید می‌شود، افزود: ربی، مضافتی، سنگ‌شکن، هلیله و زاهدی از معروف‌ترین ارقام خرما در این منطقه هستند.

مدیرجهادکشاورزی ایرانشهر با بیان اینکه بیش از ٧٠درصد خرمای تولیدی این شهرستان از ارقام ربی و مضافتی است گفت: نبود صنایع تبدیلی و بسته بندی مناسب سبب شده تا بخش زیادی از خرمای منطقه توسط واسطه‌ها خریداری و به نام شهرستان‌های دیگر عرضه شود.

وی بیان کرد: ایرانشهر دارای ۶ سردخانه با ظرفیت بیش از۱۲هزار تن است که مازاد این ظرفیت به دلیل نبود سردخانه برای نگهداری به مناطق دیگر ارسال می‌شود.

فیاضی اظهار داشت: بیش از پنج هزار نفر در ایرانشهر به کار تولید خرما اشتغال دارند که با راه‌اندازی صنایع فرآوری و بسته بندی می‌توان علاوه بر فراهم کردن زمینه اشتغال برای افراد جویای کار در منطقه، شاهد رونق اقتصادی در منطقه نیز باشیم.

وی ادامه داد: برداشت خرما در ایرانشهر از اوایل مرداد شروع و تا اواخر مهر ادامه دارد.

مدیرجهاد کشاورزی ایرانشهر پیش بینی کرد تا تا پایان فصل برداشت بیش از ۵۰ هزار تن خرما از نخلستان‌های این شهرستان برداشت و روانه بازار مصرف شود.

۷١٣۴**۳۲۱۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...