کنفرانس تغییر اقلیم فرصتی برای معرفی چالش‌های اقلیمی سیستان و بلوچستان 


کنفرانس تغییر اقلیم فرصتی برای معرفی چالش‌های اقلیمی سیستان و بلوچستان 

زاهدان- ایرنا- رئیس‌گروه تحقیقات هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: کنفرانس بین المللی تغییر اقلیم که بزودی در ایران برگزار می‌شود فرصتی مناسب برای معرفی چالش‌های اقلیمی و روند تغییرات آب و هوایی در این استان پهناور است.

اله بخش ریگی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اگرچه تا کنون در نشست‌ها و فضای رسانه‌ای سیستان و بلوچستان بارها درباره اوضاع اقلیمی این استان صحبت‌های زیادی شده اما باید سعی کرد این موضوعات را به سمت مجامع علمی و کنفرانس‌های معتبر هدایت کرد.
وی ادامه داد: البته پژوهشگران سیستان و بلوچستان در سال‌های اخیر نه تنها این موضوع را در سطح کنفرانس‌های داخلی و بین المللی، بلکه در سطح عالی‌ترین نشریات علمی دنیا نیز مطرح کرده‌اند.
رئیس گروه تحقیقات هواشناسی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: به منظور بررسی اثرات تغییر اقلیم و آثار اجتماعی و اقتصادی ناشی از آن و همچنین پیش بینی‌های اقلیمی ششمین کنفرانس بین المللی تغییر اقلیم ۲۷ تا ۲۸ آبان در سازمان هواشناسی کشور برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: از ویژگی‌های این کنفرانس می‌توان به مشارکت معتبرترین نهادهای بین المللی نظیر سازمان جهانی هواشناسی و هیئت بین الدولی تغییر اقلیم و سخنرانی چهره‌های برجسته ملی و بین المللی اشاره کرد.
ریگی افزود: پنج محور اصلی این کنفرانس شامل پیش بینی و پیش آگاهی‌های اقلیمی، سیل و مخاطرات اقلیمی، اثرات تغییر اقلیم و آسیب پذیری ناشی از سیل، خشکسالی و سایر مخاطرات اقلیمی، توان اقلیمی، توسعه پایدار و تاب آوری، سازگاری و کاهش پیامدهای زیان بار تغییر اقلیم و آثار و آسیب پذیری اجتماعی و اقتصادی ناشی از تغییر اقلیم است.
وی بیان کرد:این کنفرانس فرصت مناسبی برای بهره برداری از تجربیات بین‌المللی و منطقه‌ای محققان و دانشمندان برجسته در رابطه با نحوه مواجهه با تغییر اقلیم و آثار آن است.
رئیس گروه تحقیقات هواشناسی سیستان و بلوچستان در باره آخرین مهلت ارسال مقالات نیز گفت: پژوهشگران تا ۱۹ مهر برای ارسال چکیده مقالات و تا ۱۰ آبان برای ارسال اصل مقالات فرصت دارند تا از طریق وب سایت http://rccc.irimo.ir/fa/ مقالات خود را به دبیرخانه کنفرانس ارسال کنند.

۹۹۰۸**۳۲۱۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد