به گزارش برنا آذربایجان غربی ،پیمان آرامون سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی در جلسه‌ای که به منظور تامین زیرساخت‌های توسعه شبکه تلفن همراه در روستا‌های فاقد پوشش و نقاط کور جاده‌ای با حضور نمایندگان منطقه‌ای شرکت‌های اپراتوری تلفن همراه تشکیل شد گفت: توسعه شبکه تلفن همراه و افزایش پوشش به همراه ارتقاء کیفیت خدمات در سطح استان از جمله موارد مورد تاکید مدیران استانی است که با تلاش‌های صورت گرفته و با مشارکت دستگاه‌های اجرایی در ۲ سال گذشته گام‌های خوبی در اجرای شیکه فیبرنوری و پوشش تلفن همراه در مناطق روستایی برداشته شده است.

او با بیان اینکه کیفیت شبکه و پوشش تلفن همراه در جاده‌های استان مطلوب نیست افزود: رفع نقاط کور در جاده‌های استان از موارد ضروری است و در این خصوص از توان و ظرفیت دستگاه‌های اجرایی برای نصب و راه‌اندازی ایستگاه‌ها بهره گیری خواهد شد.

قاسم جلیلی نژاد مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از برنامه‌های وزارت ارتباطات در استان گفت: از اردیبهشت سال گذشته در قالب طرح همت با راه اندازی بیش از ۱۰۰ سایت تلفن همراه ۱۱۴۲ روستا تحت پوشش شبکه تلفن همراه و اینترنت قرار گرفته است.

او افزود: در موضوع ارتقاء کیفیت پوشش جاده‌ای نیز برقراری ارتباط صوتی در اولویت بوده و با هماهنگی که میان اپراتور‌های تلفن همراه انجام شد وضعیت شبکه بهبود یافته است.

در ادامه این جلسه مقررشد برای تامین زیرساخت‌های مورد نیاز راه اندازی ۱۳ سایت جدید روستایی و ۵ سایت جاده‌ای در محور‌های خوی به رازی، چالدران به کشمش تپه، شاهین دژ به تکاب، مهاباد به سراهی جلدیان و سراهی یولاگلدی به سمت جلفا برآورد‌های لازم انجام و با مشارکت دستگاه‌های اجرایی جهت استقرار و راه اندازی سایت‌ها اقدام شود.