آیین سوگواری شهادت امام سجاد (ع) در حرم مطهر رضوی برگزار شد


آیین سوگواری شهادت امام سجاد (ع) در حرم مطهر رضوی برگزار شد

مشهد- ایرنا- همزمان با دوازدهمین روز ماه محرم سالروز شهادت حضرت علی بن الحسین امام سجاد (ع) زائران و مجاوران در بارگاه مطهر امام رضا(ع) به سوگواری و اقامه عزا برای آن امام همام پرداختند.

به همین خاطر از صبح امروز ۲۱ شهریور هیاتها و دستههای سوگوار از نقاط مختلف شهر مشهد به سوی حرم مطهر رضوی حرکت کرده و همزمان به مرثیه سرایی، نوحه خوانی و سینه زنی پرداختند.

در این میان هیات عزاداری "عالم آل محمد" متشکل از خادمان بارگاه منور رضوی ضمن عرض تسلیت سالگرد شهادت امام سجاد(ع) به ساحت مقدس امام رضا(ع) پس از گذشت از چندین صحن حرم مطهر وارد صحن آزادی شدند و در آنجا عزاداری پرشوری برگزار کردند.

ویژه برنامه محوری سالروز شهادت امام سجاد(ع) در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر با حضور زائران و مجاوران برگزار شد و طی یکی از وعاظ به تشریح ویژگیهای بینظیر شخصیتی آن امام همام پرداخت.

حجت الاسلام حسینعلی سعدی گفت: آن امام مظلوم ۳۵ سال پس از واقعه عاشورا زندگی کرده و در این مدت اقدامات بسیاری برای رساندن پیام عاشوراییان به مردم انجام دادند.

وی افزود: یکی از مهمترین چالشهای جامعه اسلامی در زمان امام زین العابدین(ع) این بود که مردم دچار غفلت شده و ذکر خدا را فراموش کرده بودند.

این سخنران مذهبی گفت: محور اصلی فعالیتهای چهارمین امام شیعیان پس از واقعه عاشورا زنده کردن یاد خدا در دل مردم و ارتباط دادن آنها با خالق هستی بود که حضرت سجاد(ع) برای رسیدن به این هدف با عالیترین و موثرترین شیوه از ابزار دعا و مناجات بهره گرفتند. آن امام همام در سخت ترین شرایط اجتماعی از عاطفه و احساسات مردم به خوبی استفاده کرده و سعی داشتند محبت آنها را به سمت اهل بیت عصمت و طهارت (ع) هدایت کنند.

۷۴۸۹/۱۸۵۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گیتی آذرپی درگذشت