روغن جامد مصرف نکنید


نتایج تحقیقات نشان ‌داده است که مصرف چربی‌هایی که میزان اسید چرب ترانس آن‌ها بالا است باعث افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی ـ عروقی می‌شوند

روغن جامد مصرف نکنید
شفا آنلاین>تغذیه>روغن‌های نیمه‌جامد و چربی‌های جامد حاوی اسیدهای چرب اشباع و ترانس هستند که سلامت را تهدید می‌کند. نتایج تحقیقات نشان ‌داده است که مصرف چربی‌هایی که میزان اسید چرب ترانس آن‌ها بالا است باعث افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی ـ عروقی می‌شوند.

به گزارش شفا آنلاین، اسیدهای چرب ترانس نسبت به اسیدهای چرب اشباع اثرات زیان‌بارتری دربر دارند و این چربی‌های جامد موجب افزایش کلسترول(Cholesterol) بدِ خون و گرفتگی رگ‌ها می‌شوند. همچنین مواد غذایی قنادی و غذاهای آماده مصرف و روغن زیتون‌های نباتی هیدروژنه نیمه جامد از مهم‌ترین منابع دریافت اسیدهای چرب اشباع در رژیم غذایی هستند.

جایگزین کردن چربی‌های جامد حاوی اسیدهای چرب اشباع با روغن‌های مایع حاوی اسیدهای چرب غیراشباع موجب کاهش غلظت کلسترول خون می‌شوند. به همین دلیل است که روغن مایع که فاقد کلسترول است و اسیدهای چرب غیراشباع بالایی دارد، به روغن‌ حیوانی یا چربی‌های جامد ارجحیت دارد.

برای پیشگیری از افزایش کلسترول خون، به جای روغن حیوانی، چربی‌های جامد و نیمه جامد،‌ از روغن‌های خوراکی مایع که اسید چرب ترانس کمتراز پنج درصد دارند و برای پخت غذا و سالاد مناسب‌ هستند استفاده کنید؛‌ البته اگر نیاز به مصرف روغن جامد داشتید بهتر است از نوع کم‌ترانس که بر روی برچسب آن‌ها نوشته شده است،‌ استفاده کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تغذیه و سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته