هند آماده برگزاری بزرگترین رزمایش نظامی در نزدیکی مرز چین


هند آماده برگزاری بزرگترین رزمایش نظامی در نزدیکی مرز چین

دهلی نو-ایرنا- هند قصد دارد در ماه اکتبر (مهر/آبان) یکی از بزرگ ترین رزمایش های نظامی خود را در ایالت مورد اختلاف آروناچال پرادش واقع در شمال شرق هند برگزار کند.

نشریه "اکونومیک تایمز" امروز (پنجشنبه) نوشت: این رزمایش نظامی که در آن ۱۵ هزار نظامی ارتش و نیروی هوایی هند در آن شرکت خواهند داشت، با سفر ماه آینده "شی جین پینگ" رییس جمهوری چین به دهلی نو در یک زمان انجام خواهد شد.

سفر رییس جمهوری چین به هند با هدف انجام مذاکرات دو جانبه در خصوص مسایل مختلف از جمله اختلافات مرزی انجام می شود.

در این رزمایش همچنین ارتش هند طرح گروه های یکپارچه نبرد (IBG) را راه اندازی خواهد کرد.

طرح گروه های یکپارچه نبرد (IBG) یک مفهوم مدرن جنگی است که توسط "بیپین راوات" فرمانده ارتش هند در سال گذشته مطرح شد. بر اساس این طرح قابلیت عملیات نیروهای هندی در فراتر از مرزهای این کشور افزایش می یابد.

رزمایش نظامی هند در ارتفاع ۱۰ هزار پایی با حضور بیپین راوات فرمانده ارتش هند و سایر مقامات ارشد نظامی این کشور برگزار خواهد شد.

در سال ۲۰۰۵، هند و چین توافقی امضا کردند که بر اساس آن دو کشور نباید رزمایش های نظامی با حضور بیش از ۱۵ هزار نیرو در مناطق مورد اختلاف برگزار کنند.

هند و چین دارای ۴ هزار کیلومتر مرز مشترک هستند که در اکثر این مرز طولانی دارای اختلاف می باشند.

چین ایالت اروناچال پرادش را به عنوان تبت جنوبی می داند و آن را بخشی از خاک خود اعلام کرده است. پکن همچنین از صدور روادید برای مردم ایالت ارناچال پرادش خودداری می کند.

چین پیش از این به سفر مقامات ارشد دولتی و نظامی هند به ایالت اروناچال پرادش اعتراض کرده بود.

تنش های مرزی میان هند و چین از ماه گذشته پس از آنکه دولت هند امتیازات خاص ایالت جامو و کشمیر را لغو کرد و این ایالت را به دو بخش جامو و کشمیر و لاداخ تقسیم کرد، افزایش یافت.

چین با این تقسیم بندی مخالفت کرده اما هند ضمن رد انتقادات چین اعلام کرد که تصمیم دولت هند برای قرار دادن منطقه لاداخ در کنترل مستقیم دولت مرکزی، یک مساله کاملا داخلی است و شرایط را در امتداد مرز واقعی کنترل تغییر نمی دهد.

پس از آن وانگ یی وزیر امور خارجه چین سفر خود به دهلی نو که قرار بود در تاریخ ۹ ماه سپتامبر(۱۸ شهریور) انجام شود را لغو کرد. در این سفر وانگ یی قصد داشت در خصوص اختلافات مرزی با هند گفت و گو کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا