چرا اولین رابطه جنسی برای یک زن آزاردهنده است؟ داشتن رابطه جنسی برای اولین بار اغلب با اضطراب زیادی همراه است. حقیقت این است که تجربه کمی از درد در طول رابطه جنسی برای اولین بار وجود دارد، اما همیشه اینطور نیست. علاوه بر این، بسته به علت درد، راه هایی برای کمک به کم کردن آن وجود دارد. چگونه کمترین درد را در از دست دادن پرده بکارت داشته باشیم؟ در این مقاله از بخش زنان و جنسی دکتر سلام به بررسی درد از دست دادن پرده بکارت می پردازیم.

چرا اولین بار که رابطه جنسی دارید آزاردهنده است؟

زمانی که یک زن برای اولین بار درد در رابطه جنسی را تجربه می کند، می تواند به خاطر عوامل مختلفی باشد. اگر پرده بکارت هنوز سالم است، ممکن است درد و کمی خونریزی را در طول برقراری رابطه جنسی، تجربه کنید. پرده بکارت یک بافت نازک است که ممکن است به طور جزئی یا به طور کامل محل ورود واژن را پوشش دهد. یک دهانه دارد که دارای اندازه های متفاوت است و می تواند ضخیم و یا نازک باشد. هرچه پرده بکارت ارتجاعی تر باشد، درد رابطه جنسی اول کم تر است.

چرا اولین رابطه جنسی برای یک زن آزاردهنده است؟

اگر پرده بکارت به اندازه کافی ارتجاعی نیست، در اولین رابطه جنسی ممکن است کمی آسیب ببیند و مقداری خونریزی داشته باشد. این شایع ترین منبع احساس درد در رابطه جنسی برای زنان است. زنان گاهی نگران این هستند که آلت همسر آن ها ممکن است خیلی بزرگ باشد و به همین دلیل است که آن ها درد دارند. اگرچه این امکان وجود دارد، اما بسیار نادر است. سایز متوسط آلت تناسلی مردان در حدود ۵ تا ۷ اینچ طول دارد و واژن بین سه تا و هفت اینچ طول دارد. واژن می تواند در طول رابطه جنسی و زایمان دراز و عریض شود، بنابراین یک آلت بسیار بزرگ معمولا علت درد نیست.

یکی دیگر از علل درد و یا ناراحتی، زمانی است که آلت تناسلی در واژن عمیق است و باعث می شود تماس با دهانه رحم برقرار شود. این ممکن است احساس ناراحتی بیشتری نسبت به درد داشته باشد، اما معمولا با امتحان کردن یک موقعیت جنسی متفاوت، به راحتی حل می شود.

دلایل مشترک دیگری که زنان در طول یا پس از رابطه جنسی تجربه می کنند عبارتند از عفونت (مثلا یک عفونت جنسی)، واژینیسم، واکنش آلرژیک به کاندوم یا روان کننده ها و یائسگی.

چگونه بدون درد، پرده بکارت خود را از دست بدهید

ما نمی توانیم یک تجربه جنسی ۱۰۰ درصد عاری از درد را تضمین کنیم، اما می توانیم روش هایی را برای کمک برای به حداقل رساندن شانس تجربه درد را توصیه کنیم. داشتن شریکی که مایل به کاهش درد، صبور و دلگرم کننده باشد و در تحریک جنسی شرکت کند، راهی خوب برای کسب اطمینان از تجربه اولین رابطه جنسی است. در مقالات بسیاری نکات جنسی وجود دارد و ما شش تا از بهترین ها را برای کمک به اولین رابطه جنسی به یاد ماندنی قرار داده ایم.

چرا اولین رابطه جنسی برای یک زن آزاردهنده است؟

۱. رابطه جنسی با شریک خود را بررسی کنید

از آسیب پذیر بودن نترسید، نگرانی های خود را بیان کنید و صادق باشید و با شریک زندگی خود روراست باشید. بعد از هر چیز به اشتراک گذاری بدن خود با آن ها خواهد بود، پس حق دارید توضیح دهید که چه احساسی به شما می دهد. از حرف زدن نترسید. آرام و صادقانه به شریک خود اجازه دهید دقیقا بداند که شما چه احساسی دارید. صحبت کردن درباره ترس با شریک زندگی می تواند به کاهش استرس کمک کند.

۲. گرم کردن از قبل

مطمئن شوید که به اندازه کافی آماده هستید و شریک تان شروع به رابطه جنسی می کند و به شما کمک می کند که شانس خود را برای یک تجربه بزرگ افزایش دهید. چیزهای زیادی می توانند به شما کمک کنند استراحت کنید، احساس راحتی بیشتری بکنید و درد و رنج جنسی کم تر را تجربه کنید.

برای آماده شدن قبل از شروع رابطه باید روان کننده را در واژن افزایش داده و احتمال درد مرتبط با اصطکاک را کاهش دهد. شما می توانید دوش بخار با شریک خود بگیرید، پیام های متنی سکسی مبادله کنید، یا با ملایمت در گوش یکدیگر صحبت کنید. بوسیدن، لمس کردن، رابطه جنسی دهانی و یا تحریک دستی نیز عالی هستند.

بیشتر بدانید: باورهای غلط در زمینه پرده بکارت دختران

با اینکه رابطه جنسی مزایای زیادی دارد، اما تحریک می تواند تجربه و سطح لذت برای هر دوی شما را افزایش دهد. هر زنی متفاوت است، پس به این ترتیب بدن خود را بشناسید تا بفهمید چه چیزی باعث می شود شما تحریک شوید.

۳. وضعیت های مختلف را امتحان کنید

اگر رابطه جنسی دردناک دارید دارید، وضعیت های مختلف جنسی ممکن است به تسکین درد کمک کند. در اینجا چند گزینه برای امتحان کردن وجود دارد:

1- مبلغ کلاسیک: مردان ابتدا ممکن است ترجیح بدهند در بالا قرار گینرد تا بتواند حرکاتشان را کنترل کنند. به جای اینکه پاهای خود را باز کنید، اجازه دهید که شریک زندگی، خود را در اختیار شما قرار دهد تا بتوانید عکس العملش را درک کنید. تماس چهره به چهره کمک می کند تا ارتباط صمیمی بین شما و شریک زندگی تان افزایش یابد.

2- بالش بالا: یک بالش زیر ناحیه لگن تان قرار دهید. زانوهایتان را خم کنید، لگن خود را در هوا بلند کنید و پاهایتان را کاملا باز کنید. اگر شما درد را با شدت زیادی تجربه می کنید، این موقعیت باید به کنترل درد کمک کند.

3- به من تکیه بده: به یک سطح مانند یک دیوار یا میز تکیه کنید و با شریک زندگی خود روبرو شوید. گونه های باسن خود را ببندید و پاهایتان را به اطراف خود ببندید. این موقعیت به شما این امکان را می دهد که کلیتوریس خود را برای لذت نهایی به شریک خود بمالید.

4- به من ضربه بزن: در این حالت، شما یا می توانید صورت خود را در مقابل او قرار دهید و یا به یکدیگر پشت کنید (مانند spooning). در هر صورت امکان کنترل عمق و سرعت را به شما می دهد.

چرا اولین رابطه جنسی برای یک زن آزاردهنده است؟

۴. انتظارات واقع بینانه را مشخص کنید

بسیاری از زنان بر این باورند که اولین رابطه جنسی آن ها باید خاص و به یاد ماندنی باشد. این یک لحظه جادویی است که باید برای مدتی طولانی به یاد داشته باشید، بنابراین داشتن انتظارات بالا طبیعی است. برخی از زنان حتی قبل از اینکه تصمیم بگیرند که آماده باشند و بدانند در کجا و چه زمانی اتفاق خواهد افتاد، یک چک لیست ذهنی دارند. اینها همه کارهایی منطقی هستند که باید انجام دهند، اما به همان اندازه مهم است که انتظارات واقع گرایانه داشته باشیم.

با خودتان و شریک زندگی خود منصف باشید و سعی کنید یک فانتزی غیر واقعی را تصور نکنید چراکه فقط در فیلم ها یافت می شود. اگر متوجه شدید که هنوز نگران رابطه جنسی هستید، به مشاور یا روانپزشک خود مراجعه کنید تا ببینید که مسائله اساسی چیست.

۵. نیازی به عجله کردن نیست: سرعتتان را کند کنید

مهم است که شما با شریک زندگی خود صبور باشید و در میان هر گونه افکاری که در ذهنتان خطور میکند بگویید که چه احساسی دارید. شما ممکن است از خود، شریک زندگی خود و اینکه چگونه باید این مراحل انجام شود انتظاراتی داشته باشید، اما یک دقیقه صبر کنید تا آرام بگیرید. اجازه دهید زمان زیادی برای این کار وجود دارد. به شریک زندگی خود بگویید کجا و چه زمانی باید به شما دست بزند. آهسته بروید، و زمانی که هر دو آماده هستید، با استفاده از انگشتان خود در صورت نیاز، خودتان را تحریک کنید. آهنگی که برای هر دوی شما مناسب هستند را پیدا کنید. نیازی نیست عجله کنید.

۶. موقعیت مکانی: اطمینان حاصل کنید که احساس راحتی می کنید

انتخاب مکان مناسب برای داشتن رابطه جنسی برای اولین بار گام اول خوبی در فرآیند برنامه ریزی است. آن باید جایی باشد که هر دوی شما می توانید احساس راحتی و آرامش داشته باشید و حداقل برای چند ساعت تنها باشید. این کار باید بدون دردسر باشد، بنابراین بیرون یا داخل ماشین احتمالا ایده آل نیست.

تخت خواب هنوز جایگاه بالایی برای عشق بازی کردن است. همچنین داشتن دسترسی به امکانات رفاهی پایه هم خوب است، که در آن شما می توانید درجه حرارت را کنترل کنید، فضای کافی برای خودتان داشته باشید، و از حمام استفاده کنید. احساس آزادی کنید و علایق شخصی مانند گلبرگ های گل رز، موسیقی، و نورپردازی را اضافه کنید تا حالت عشق بازی عاشقانه را تنظیم کنید.

چرا اولین رابطه جنسی برای یک زن آزاردهنده است؟

آیا درد در رابطه جنسی یک بار اتفاق می افتد؟

روابط جنسی بعد از اولین بار کم تر دردناک می شود، چون پرده بکارت از بین می رود و بدن شما به آن عادت می کند. همچنین می توانید از انگشتان خود برای کشیدن بافت پرده بکارت استفاده کنید اگر این منبع درد شما باشد. اگر متوجه شدید که رابطه جنسی بعد از کمی تلاش بسیار دردناک است، و هنوز خونریزی دارید، با پزشک خود تماس بگیرید تا علت را پیدا کنید و آن را مطابق با آن درمان کنید. بسته به علائم شما، در اینجا چند چیز وجود دارد که ممکن است به آن ها توصیه شود:

اگر ترشح غیر معمول، درد و خارش غیر معمول داشته باشید، ممکن است شما را به خاطر برفک و یا عفونت درمان کنند. اگر خشکی را تجربه می کنید، ممکن است یک روان کننده مبتنی بر آب را توصیه کنند. اگر واکنش در هنگام استفاده از محصولات و یا موادی که با واژن شما تماس پیدا می کنند توجه کنید، احتمالا آلرژی دارید و باید از استفاده از آن ها اجتناب کنید. اگر فکر می کنید که یک جنبه عاطفی برای درد وجود دارد، با مشاور یا روانشناس صحبت کنید و به این مسائل توجه کنید.