آئودی از آفرودر الکتریکی و مفهومی خود در نمایشگاه فرانکفورت رونمایی کرد. این کانسپت که با نام آل:تریل کواترو شناخته میشود سواری خودکار را با تواناییهای خارج از جاده ترکیب کرده است.
کانسپت یاد شده که شبیه خودروهای مربوط به فیلمهای علمی تخیلی به نظر میرسد ظاهراً پیشنمایشی از تغییرات طراحی شاسی بلندهای آتی این خودروساز میباشد. آل:تریل چهارمین عضو خانوادهی کانسپت های آل آئودی میباشد. اولین این خودروها کانسپت آیکن متعلق به سال 2017 بوده است.
کانسپت جدید آئودی از چهار پیشرانهی الکتریکی با قدرت ترکیبی 429 اسب بخار و گشتاور 1000 نیوتون متری برخوردار شده است. خبری از دیفرانسیل و قفلهای آن نیست زیرا قوای محرکهی الکتریکی این کانسپت بهصورت جداگانه هر پیشرانه را بسته به شرایط رانندگی کنترل میکند.
آئودی اشارهای به ظرفیت مجموعه باتری این کانسپت نداشته اما گفته که برد آن بین 400 تا 500 کیلومتر در جادههای استاندارد و 250 کیلومتر در خارج از جاده است. حداکثر سرعت نیز به 130 کیلومتر در ساعت محدود شده است.
البته که جنبهی برجستهی آل:تریل کواترو کانسپت بدنهی آن است. آئودی از استایل بالگرد مانند برای دید اطراف استفاده کرده و سرنشینان میتوانند دید بدون مزاحمتی به بیرون داشته باشند. پانلهای شفاف جلو و کنارههای خودرو نیز باعث ایجاد حالت جذابی شدهاند. سقف نیز بهطور کامل از شیشه ساخته شده است.
داشبورد خودرو فاقد هرگونه صفحهنمایشی بوده و بجای آن از گوشی هوشمند راننده استفاده میشود. این گوشی روی ستون فرمان نصب شده و به عنوان صفحهنمایش عمل کرده و عملکردهای خودرو را کنترل میکند. عدم استفاده از صفحهنمایش به آئودی اجازه داده تا داشبوردی با ارتفاع کمتر طراحی کرده و دید رو به جلو را افزایش دهد.
این کانسپت با طول 4.15 متری و پهنای 2.15 متری معرفی شده و از نظر طول مشابه آئودی Q3 است. ارتفاع خودرو از سطح زمین نیز 34 سانتیمتر است که باعث غوطهوری بیش از نیم متری در آب میشود.
شاید متمایزترین ویژگی آئودی آل:تریل کواترو استفاده از چراغهای جلوی خاصی باشد که به جای استفاده از آرایش سنتی دارای 5 پهباد بدون روتور هماهنگ با عناصر LED سود برده است. راننده میتواند این پهبادها را روی سقف سوار کرده و به آنها اجازهی پرواز را بدهد تا جاده روشن شود. این پهبادها همچنین به دوربینهایی مجهز هستند که تصاویر را روی گوشی هوشمند راننده نشان میدهند.