آمادگی آستان مقدس امام حسین(ع) برای عاشورای حسینی(ع)


آمادگی آستان مقدس امام حسین(ع) برای عاشورای حسینی(ع)

آستان مقدس امام حسین (علیه السلام) عملیات افتتاح راه های مسدود شده آغاز کرده و فضای ورودی باب القبلة را برای مراسم رکضة طویریج افزایش داده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از رادیو الروضة، گروه فنی در بخش حفاظت و صیانت متعلق به آستان مقدس امام حسین(علیه السلام) با همکاری گروه طرح صحن عقیله زینب(علیها السلام) و بخش مکانیسمی آستان مقدس، راهها و جاده های مسدود شده را به منظور آمادگی برای برگزاری مراسم دهم محرم الحرام و مراسم رکضة طویریج(مراسم هروله کنان) افتتاح کردند.

حاج «کریم الانباری» رئیس بخش حفاظت و صیانت گفت: عملیات آماده سازی خیابان قبلة الامام الحسین(ع) آغاز شده است، علاوه براین، فضای جدیدی از طرح صحن عقیله زینب(علیها السلام) در حال حاضر برای تسهیل در تردد زائران هنگام عزاداری طویریج و موکب های عزاداری دیگر نیز وجود دارد.

الانباری تاکید کرد: خیابان قبلة الامام الحسین، روز نهم ماه محرم الحرام افتتاح خواهد شد. بخشی از ورودی باب القبلة در چند ماه پیش به دلیل عملیات عمرانی در صحن عقیله زینب(علیها السلام) که آستان مقدس امام حسین آن را اجرا می کند، بسته شد.

وی ادامه داد: ورود عزاداران در مراسم رکضة طویریج(هروله کنان) از دو ورودی باب قبلة الامام حسین و باب الرجاء با هدف کاهش ازدحام عزاداران انجام می گیرد.

همه نیروهای بخش صیانت و حفاظت آستان مقدس، برای استقبال از دهم ماه محرم الحرام به حالت آماده باش هستند. مراسم عاشورای سید شهداء( علیه السلام) از مراسم های بزرگ و مهم به شمار می آید؛ به خصوص که میلیون ها نفر در عزاداری میلیونی معروف به «رکضة طویریج» شرکت دارند.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل عجیب  الناز شاکردوست در یک مراسم رسمی! + عکس