برگزاری مجالس حسینی در مساجد از آسیب‌های احتمالی جلوگیری می‌کند


برگزاری مجالس حسینی در مساجد از آسیب‌های احتمالی جلوگیری می‌کند

حجت‌الاسلام اختری با بیان‌اینکه برگزاری مجالس حسینی در مساجد از آسیب‌های احتمالی جلوگیری می‌کند، گفت: مراسم سوگواری با موضوع تبیین پیام‌های نهضت عاشورا در دهه دوم ماه محرم بعد از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در مسجد جامع جمهوری برگزار می‌شود.

حجت الاسلام «عباسعلی اختری» در گفت‌ و ‌گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون ‌های مساجد خبرگزاری شبستان، مساجد را بهترین پایگاه عزاداری در ماه محرم دانست و اظهار کرد: تمام جلسات مذهبی باید تحت نظارت کارشناسان دین انجام شود و در این میان، ائمه جماعات مساجد بهترین کارشناس هستند. ضمن اینکه برگزاری این مجالس در مساجد، مانع از بروز برخی آسیب های مربوطه به عزاداری می شود.

امام جماعت مسجد جامع جمهوری در ادامه با بیان اینکه مراسم عزاداری شهادت حضرت امام حسین (ع) و سایر شهدای مظلوم نهضت عاشورا در دهه اول همراه با اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در این مسجد برگزار می شود، افزود: حجت الاسلام والمسلمین مرتضی ادیب یزدی، خطیب نام آشنا، سخنران مراسم عزاداری در دهه اول ماه محرم در مسجد جامع جمهوری است.

وی یادآور شد: مراسم سوگواری حسینی در دهه دوم ماه محرم نیز بعد از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در مسجد جامع جمهوری برگزار و پیام های نهضت عاشورا تبیین می شود.

یادآور می شود، مسجد جامع جمهوری در تهران، خیابان جمهوری اسلامی، بعد از سه راه جمهوری واقع شده است.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(ویدئو) لحظه هدف قرار گرفتن چند ریز پرنده در آسمان اصفهان توسط پدافند هوایی