نماز خواندن مهم‌ترین عامل برای رسیدن به حال خوب است


نماز خواندن مهم‌ترین عامل برای رسیدن به حال خوب است

حجت‌الاسلام تکبیری با بیان اینکه از مهم‌ترین عواملی که انسان‌ها می‌توانند در سختی‌ها و شدائد به آن پناه ببرند و با آن حال خود را خوب کنند، خوب نماز خواندن است، گفت: نماز خوب حال افراد را خوب می‌کند به شرط اینکه دائمی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از لارستان، مراسم سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) در شب تاسوعا (یکشنبه 17 شهریور) با سخنرانی حجت‌الاسلام «محمد تکبیری»، واعظ لارستانی با موضوع «چگونه حالمان خوب می‌شود؟» در حسینیه «حاج کاظمی» لار برگزار شد.

حجت‌الاسلام تکبیری در ادامه سلسله‌ مباحث شب‌های گذشته با بیان اینکه یکی دیگر از چیزهایی که می‌تواند هم ما را به لذت معنوی برساند و هم اینکه در ناملائمات زندگی حالمان را خوب کند، نماز و نیایش با خدا است، گفت: کسی که شبانه‌روز چند بار خلوت کرده و رابطه قلبی با خدای خود برقرار می‌کند هیچ‌وقت نباید حالش بد باشد و از اثرات روحی و روانی آن نیز برای خود به بهترین شکل استفاده می‌کند، دقیقاً مثل کسی که در مقابل آفتاب نشسته و گرمی آن را احساس می‌کند.

وی ادامه داد: نمازگزار به یقین می‌داند که از ذره حساب است و ریزترین کار نیک و بدش بدون پاداش نمی‌ماند، این باور؛ همان چیزی است که به او آرامش و امنیت روانی می‌دهد، گرفتاری‌های دنیا، رنج ترک گناه و تکلف عمل به تکلیف را راحت و آسان می‌کند، اما بی‌نمازان از خیرات و برکات نماز بی‌بهره و گرفتار اضطراب و دلهره‌اند.

این طلبه لارستانی تصریح کرد: تمام بدبختی و مشکلات ما از آن‌جا نشئت‌ گرفته و می‌گیرد که ما انسان‌ها یاد خدا را در زندگی خود فراموش کرده‌ایم، کسی که خدا را فراموش کند باید منتظر زندگی سختی در دنیا باشد.

وی با اشاره به آیه شریفه‌ای گفت: تنها کسانی می‌توانند در زندگی خود در برابر ناملائمات و خوشی‌ها حال خوب پیدا کنند که اهل نماز باشند؛ آن‌هم نمازی که بدان مداومت ورزیده شود، نه نمازی که یک روز خوانده و روز دیگر ترک شود.

پناه بردن به نماز

حجت‌الاسلام تکبیری با اشاره به موضوع پناه بردن به نماز بیان کرد: اهل‌بیت علیهم‌السلام و اولیای الهی در مواقع حساس و بحرانی به نماز پناه می‌بردند و به مردم توصیه می‌کردند که برای رفع گرفتاری‌ها و غم‌های خود وضو گرفته و دو رکعت نماز بخوانند.

وی با بیان اینکه امور معنوى این قدرت را دارند که بخش مهمى از مشکلات انسان را حل کنند، افزود: پول و مادیات یکى از عناصر جهان و یکى از کلیدهاى حل مشکل است که به اندازه خودش کارگشاست، در کنار این کلیدها، کلیدهاى معنوی‌ای نیز وجود دارند که یکى از آن‏‌ها نماز است.

نماز در سخت‌ترین شرایط

این سخنران با اشاره به اهمیت نماز برای اولیای الهی خاطرنشان کرد: اقامه نماز برای اهل‌بیت و اولیای الهی آن‌قدر مهم بود که در سخت‌ترین شرایط هم دست از اقامه آن نمی‌کشیدند و به هر طریق ممکن و با هر روشی سعی می‌کردند در پیشگاه خدای خود حاضر شده و چند دقیقه‌ای به راز و نیاز با خدای خود مشغول باشند.

وی با بیان اینکه از مهم‌ترین عواملی که انسان‌ها می‌توانند در سختی‌ها و شدائد به آن پناه ببرند و با آن حال خود را خوب کنند، خوب نماز خواندن است؛ تأکید کرد: نماز خوب حال افراد را خوب می‌کند به شرط اینکه دائمی باشد، جوانی در زندگی حالش خوب بوده و از پوچی و ناامیدی رهایی و نجات پیدا می‌کند که اهل نماز باشد.

پایان پیام/656

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)