روز قیامت همه انبیاء و اولیاء برای دریافت پاداش نزد امام حسین(ع) می‌روند


روز قیامت همه انبیاء و اولیاء برای دریافت پاداش نزد امام حسین(ع) می‌روند

یک استاد حوزه علمیه با بیان اینکه وجود مقدس امام حسین(ع) نشانه جوشش رحمت الهی است، گفت: تمام پیامبران، اولیاء الهی و مومنان در روز قیامت برای دریافت پاداش خود نزد امام حسین(ع) خواهند رفت.

به گزارش خبرنگارگروه اندیشه خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین «حسین انصاریان یک‌شنبه، ۱۷ شهریور در مراسم سوگواری ایام محرم که در حسینیه هدایت برگزار شد، اظهار کرد: دانشمندان جهان شناس درباره پدید آمدن عالم هستی با یکدیگر اختلاف زیادی ندارند و می‌گویند آغاز هستی با یک ذره نور و این نور یک حقیقت بسته بوده که به چشم نمی‌آمده است.

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: عالم هستی حقیقت نوری است که با شکافته شدن در زمان معین و دوره‌های مختلف تحقق یافته است.

وی با استناد به آیاتی از سوره انبیاء بیان کرد: خداوند در این آیات تصریح می دارد: کسانی که در مقابل دید عقل آنها پرده افتاده و از دیدن حقیقت محروم هستند، ندانستند که مجموع آسمان‌ها و زمین یک موجود بسته ای بود که من این وجود بسته را به تدریج باز کردم و با باز شدن این بسته نوری آسمان و زمین شکل گرفت.

وی افزود: عالم هستی همه نور است خداوند آن ذره نور را آفریده بر آن جلوه کرده و با شکافتن آن ذره نوری عالم هستی شکل گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان درباره مشاهده نور الهی، بیان کرد: اگر درون انسان به ظلمت آمیخته نشده باشد با توسل به ربوبیت خداوند و ولایت ائمه معصومین(ع) پرده‌ها از جلوی نگاه او کنار می رود و نور اولیه خلقت را مشاهده خواهد کرد.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه ظلمت درون انسان قابل دفع و نابودی است، تاکید کرد: قرآن مجید این وحی الهی معجزه جاودانه و کتاب علم و حکمت است که هر دانشمندی درون او به ظلمت آمیخته نباشد به آن ایمان خواهد آورد.

وی افزود: بر اساس آیات قرآن کریم خداوند وحدانیت مطلق است که جهانی هستی از جمله نور پیامبر اسلام(ص) و اهل‌بیت(ع) را تنها با یک اراده خلق کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه اهل‌بیت(ع)‌ تجلی‌گاه اسماء حسنی الهی هستند، ابراز کرد: ائمه معصومین(ع)‌ پیش از خلقت آسمان‌ها، زمین، بهشت و جهنم خلق شده و در بندگی خدا بودند خداوند آنها را به دنیا آورد که انسان‌ها را هدایت کنند.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه امام حسین(ع) جوشش رحمت الهی است، گفت: تمام پیامبران، اولیاء الهی و مومنان در روز قیامت برای دریافت پاداش خود نزد امام حسین(ع) خواهند رفت.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج