نوای دلنشین قرآن کریم در کانون های مساجد کرمانشاه طنین انداز شد


نوای دلنشین قرآن کریم در کانون های مساجد کرمانشاه طنین انداز شد

همزمان با شب عاشورای حسینی نوای دلنشین آیات قرآن کریم با محوریت کانون های فرهنگی هنری در مساجد استان کرمانشاه طنین انداز شد.

«حجت الاسلام افشین کلات پور» با اشاره به اجرای طرح سراسری قرائت قرآن کریم در شب عاشورای حسینی، به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه به یاد آخرین شب شهدای کربلا که به قرائت قرآن کریم و نیایش طی شد،‌ به قرائت آیات قرآن کریم پرداختند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه، افزود: قرائت سراسری قرآن کریم امشب(دوشنبه، ۱۸ شهریور) مصادف با شب عاشورا، بعد از اقامه نماز مغرب و عشا در مساجد دارای کانون فرهنگی هنری سراسر استان کرمانشاه برگزار شد.

وی امام حسین(ع) را قرآن ناطق خواند و گفت: در عاشورا شاید به ظاهر در شمار توان و محاسبات نظامی نتیجه جنگ نشان از غلبه یزیدیان بر سپاه اندک امام حسین(ع) داشت اما ثمره پیروزی خون بر شمشیر، حفظ دین و بقای اسلام بود.

حجت الاسلام کلات پور، با بیان اینکه امام حسین(ع) در تمامی لحظات از ابتدای رسیدن کاروان اهل بیت(ع) و یارانش به کربلا تا لحظه شهادت به دنبال روشنگری و‌بصیرت بخشی بود، ابراز کرد: رأس مبارک سیدالشهدا(ع) بر فراز نی نیز قرآن تلاوت می کرد.

وی با بیان اینکه باید اهداف والای قیام امام حسین(ع) را برای مردم به ویژه نسل جوان تبیین کرد، گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه با بهره گیری از ابزارهای کارآمد آموزشی،‌فرهنگی و‌هنری که در اختیار دارند به حمدلله در این زمینه پیشرو بوده اند.

گفتنی است،‌ثواب قرائت سراسری قرآن کریم به ارواح مطهر سیدالشهدا(ع) و ۷۲ شهید کربلا تقدیم شد.

پایان پیام/81

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل عجیب  الناز شاکردوست در یک مراسم رسمی! + عکس