برپایی مراسم عزاداری دهه اول محرم با مشارکت اعضای کانون «شهید هاشم روستا» در مسجد «الرضا (ع)»


برپایی مراسم عزاداری دهه اول محرم با مشارکت اعضای کانون «شهید هاشم روستا» در مسجد «الرضا (ع)»

حجت الاسلام پیش قدم سیوندی از برپایی مراسم عزاداری دهه اول محرم با مشارکت اعضای کانون «شهید هاشم روستا» شیراز در مسجد «الرضا (ع)» خبر داد.

حجت الاسلام «احسان پیش قدم سیوندی» ضمن تشریح برنامه های دهه اول محرم، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیراز، گفت: به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم؛ مراسم عزاداری شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفای ایشان هر شب پس از نماز مغرب و عشاء در مسجد الرضا (ع) برپاست و ارادتمندان اهل بیت (ع) از زن و مرد و پیر و جوان در سوگواری سرور و سالار شهیدان (ع) شرکت می کنند.

معاون کانون «شهید هاشم روستا» شیراز ادامه داد: نوای گرم مداحان اهل بیت (ع) از سرتاسر استان و شهرستان هر شب دل های عزاداران را حال و هوای حسینی می بخشد و خادمان سید الشهدا (ع) که بیشتر از اعضای کانون هستند، هم در حسینیه، مسجد و هنگام برپایی هیئت در خیابان خالصانه از عزاداران پذیرایی می کنند.


وی خاطرنشان کرد: مراسم دهه اول محرم از ساعت ۲۲ تا ۲۴ «هیئت جانثاران امام حسین (ع)» مسجد «الرضا (ع)» در خیابان برپا می شود و عاشقان حسینی اعم از زنجیر زن و سینه زن در صف هایی منظم به عزاداری می پردازند.


حجت الاسلام پیش قدم سیوندی با بیان اینکه در حسینیه مسجدالرضا (ع) مراسم عزاداری ویژه خواهران نیز برگزار می شود، افزود: امام جماعت نیز با موضوع سبک زندگی حسینی و اهداف امام حسین (ع) از قیام و نهضت عاشورا سخنرانی و در پایان خادمان امام حسین (ع) با شام از عزاداران پذیرایی می کنند.

پایان پیام/130

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ آرمین زارعی به اسم مثل خار تو چشم دشمنیم