وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اصحاب رسانه شهرستان نهاوند دیدار کرد


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اصحاب رسانه شهرستان نهاوند دیدار کرد

سید عباس صالحی در یک نشست صمیمانه با خبرنگاران شهرستان نهاوند دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، «سید عباس صالحی» در این نشست در جمع خبرنگاران نهاوندی گفت: شهرستان نهاوند در دوره‌‎های مختلف تاریخی برای کشور افتخارآفرینی به همراه داشته و شخصیت‌های بزرگ انقلابی و شناخته شده‌ای را معرفی کرده است که از جمله مصادیق آن شهید آیت‌الله علی قدوسی اولین دادستان کل کشور است.


وی ادامه داد: نهاوند برای ما به اعتبار دو شخصیت روحانی یعنی شیخ علی اکبر نهاوندی و شیخ محمد نهاوندی که در مسجد گوهرشاد شبستانی به نام این دو وجود دارد شناخته شده و باعث افتخار و برکت است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: توصیه می‌کنم رسانه‌ها کمک کنند تا مردم هر منطقه و استان را در حوزه تولید فعال نگه داشته تا ناامیدی بر کشور و مردم غلبه نکند.



صالحی یادآور شد: فرهنگ و هنر با حمایت گلخانه‌ای و با منابع و امکانات محدود به جایی نمی‌رسد و نمی‌توان برای مدت طولانی برای حمایت از این عرصه به دولت وصل بود. رسانه‌ها نباید در نگاه‌های گلخانه‌ای و ویترینی قرار بگیرند. اقتصاد پایدار رسانه و بحث تامین معیشت رسانه و خبرنگاران باید تامین و جدی گرفته شود.



در ادامه این نشست، خبرنگاران مشکلات شهرستان نهاوند در حوزه فرهنگ و هنر را به طلاع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رساندند.

همچنین در این جلسه درباره ساخت پردیس سینمایی در نهاوند، تجهیز امکانات تنها سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان، کمبود اعتبارات فرهنگی و ضرورت توجه به اعتلای فرهنگ و هنر نهاوند و تلاش برای ماندگاری هنرمندان و فعالیت انجمن‌های ادبی و هنری شهرستان بحث و گفت‌وگو شد.



صالحی نیز از طرح و پیگیری این موارد در شورای فرهنگ عمومی خبر داد و گفت: مصوبات شورای فرهنگ عمومی همیشه پشتوانه اجرایی ندارد که دلیل آن هم نبود اعتبارات است. حوزه فرهنگ و هنر عنایت و هم‌افزایی بیشتری را مطالبه می‌کند و کارهای بیشتری باید در این حوزه با حمایت سایر مسئولان انجام شود.



وی تصریح کرد: چند فضای فرهنگی در شورای فرهنگ عمومی دنبال می‌شود و بحثی را در این زمینه با دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح کرده‌ایم. همچنین کمیته مشترکی با شورای فرهنگ عمومی استان‌ها برای اصلاح آیین‌نامه شورای فرهنگ عمومی در شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل داده که در حال بررسی و نهایی شدن است.



وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین درباره اوضاع نابه‌سامانی که واردکنندگان غیرحرفه‌ای کاغذ برای مطبوعاتی ایجاد کرده‌اند و التهاب آن دامن رسانه‌ها را گرفته است، توضیح داد: در سال 97 به خصوص 6 ماه نخست در بحث کاغذ مشکل خاصی نبود و روال معمولی طی می‌شد، اما در 6 ماه دوم کمبود کاغذ داشته‌ایم که با ارز دولتی کاغذ وارد و مشکل برطرف شد.

پایان پیام/523

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس