مدعی حضور در فینال تنیس روی میز قهرمانی آسیا هستیم


مدعی حضور در فینال تنیس روی میز قهرمانی آسیا هستیم

تهران - ایرنا - سرمربی تیم ملی تنیس روی میز کشورمان گفت: ایران تیم قدرتمندی دارد و مدعی حضور در مرحله نهایی مسابقات قهرمانی آسیا در اندونزی است.

تیم ملی تنیس روی میز ایران پنجشنبه شب به منظور شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا به اندونزی محل برگزاری این مسابقات می‌رود.
«نوشاد و نیما عالمیان»، «امیرحسین هدایی» و «امین احمدیان» چهار ملی‌پوش کشورمان در این مسابقات هستند.
ملی‌پوشان تنیس روی میز کشورمان در حالی از ابتدای مردادماه به طور متناوب زیر نظر «جمیل لطف‌اله نسبی» در تمرینات آماده‌سازی این تیم‌ حضور داشتند که آخرین اردوی این تیم که نهم شهریورماه در بابل آغاز شد و امروز (چهارشنبه) به پایان رسید و طبق برنامه فردا شب راهی اندونزی خواهند شد.

مدعی حضور در فینال تنیس روی میز قهرمانی آسیا هستیم

لطف‌اله نسبی درباره آخرین وضعیت اردوی بابل و شرایط ملی‌پوشان افزود: اردوی خوبی را در بابل برگزار کرده و بازیکنان در بهترین شرایط جسمی و ذهنی ممکن قرار دارند.
به گفته وی تنها مشکل آخرین اردو، غیبت مقطعی «نیما عالمیان» برای سفر به فرانسه و تمدید قرارداد با تیم باشگاهی‌اش و همچنین «امین احمدیان» به منظور حضور در سفارت آلمان برای تمدید روادیدش بود.
لطف‌اله نسبی از در اختیار نداشتن این ۲ ملی‌پوش به مدت چهار روز خبر داد و افزود: اگر اینگونه نمی‌شد اردوی آخر ما کامل‌ترین اردو در طول برگزاری اردوهای گذشته به حساب می‌آمد.

مدعی حضور در فینال تنیس روی میز قهرمانی آسیا هستیم


قرارگرفتن در جمع هشت تیم برتر آسیا نتیجه خوبی است
وی با اشاره به اینکه تمامی ورزشکاران در این اردو از انگیزه بالایی برخوردار بوده و تمرینات خوبی را نیز پشت سرگذاشته‌اند، ادامه داد:‌ با توجه به آخرین وضعیت اردو و شرایط ورزشکاران پیش‌بینی می‌کنم در این مسابقات به آنچه که شایستگی‌اش را داریم دست پیدا کنیم.
سرمربی تیم ملی تنیس روی میز درباره منظورش از "کسب نتایج خوب" در این مسابقات نیز گفت: تیم ملی ایران در دوره قبل این مسابقات در جایگاه نهم ایستاد و امروز تمام سعی ما این است که در این دوره در جمع هشت تیم برتر قاره آسیا قرار بگیریم.
هر کدام از ملی‌پوشان پیش از برگزاری آخرین اردو به تناوب در ۲ پورتور (مسابقات بین‌المللی تنیس روی میز) به میدان رفتند و لطف اله نسبی دراین‌باره گفت:‌بی‌شک شرکت در این رقابت‌ها بر میزان آمادگی ورزشکاران تاثیر مستقیم دارد اما در اردوی آخر امکان برای شرکت دوباره آنان در مسابقات بین‌المللی میسر نبود و از این امکان پراهمیت محروم بودیم.
رقبای تمرینی به جریان آماده‌سازی ملی پوشان بسیار کمک کردند
«حمیدرضا طاهرخانی»، «امین میرالماسی»، «میدیا لطف‌اله نسبی» و «آریا امیری» رقبای تمرینی ملی‌پوشان درآخرین اردوی تیم ملی بودند.
سرمربی تیم ملی تنیس رومیز درباره شرکت این ورزشکاران در این اردو و کمک به ملی‌پوشان نیز تاکید کرد: همانطور که گفتم شرکت در مسابقات بین‌المللی در اردوی آخر میسر نبود از این‌رو از این ورزشکاران درخواست کردیم در اردوی آخر، تیم ملی را همراهی و به اعضای این تیم برای افزایش میزان آمادگی‌شان کمک کنند و از نتایج آن رضایت دارم.
در اردوی آخر بر مرور تاکتیک، ‌تنوع تکنیک و بازی های اتفاقی تمرکز داشتیم
وی در پاسخ به پرسش دیگری درباره اینکه کادر فنی در آخرین تمرین بر چه مساله ای تمرکز داشت، عنوان کرد:‌ در این اردو تمرینات سرعتی، مرور تمرین تاکتیک و تنوع تکنیک در دستور کار ملی‌پوشان قرار داشت همچنین بر برگزاری بازی‌های اتفاقی در این تمرین تاکید داشتیم.
به گفته وی ورزشکاران از تنوع تمرینات اردوی آخر رضایت کامل داشتند و آن را برای شرکت در مسابقات جهانی بسیار مفید ارزیابی کردند.

مدعی حضور در فینال تنیس روی میز قهرمانی آسیا هستیم


مشکلاتی که نوشاد و نیما در مسابقات اروپایی داشتند برطرف شد، نگرانی نداریم
لطف‌اله نسبی پیش از این و در پاسخ به پرسشی درباره ارزیابی از عملکرد نوشاد و نیما در مسابقات اروپایی گفته بود "از آنجا که این ۲ مدت‌ها است که در مسابقات بین‌المللی شرکت نداشتند بازی‌ها را خوب شروع نمی‌کردند همچنین در لحظات و امتیازات حساس و سرنوشت‌ساز، استرس بالا مانع از نتیجه گیری آنان می‌شد".
به گفته وی "به طور حتم در اردوی آخر بر روی این مساله تمرکز و با برطرف کردن این مشکلات، آنان را برای شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا آماده خواهیم کرد. "
وی در پاسخ به این سئوال که آیا امروز مشکلات نفرات اول و دوم ایران در اردوی آخر برطرف شده است، تصریح کرد: تا به آنجا که می‌شد بر روی این نقاط ضعف و برطرف کردن این ۲ نفر کار کردیم خوشبختانه از آنجا که در مسابقات قهرمانی آسیا تعداد دفعاتی که ورزشکاران بازی می‌کنند از رقابت‌های پوروتور که حذفی است بیشتر است، میزان فشارهای ذهنی که سدی مقابل تمرکز ذهنی ورزشکاران است کم خواهد شد و آنان فرصت بیشتری برای ریکاوری ذهنی و تطبیق با شرایط موجود خواهند داشت برهمین اساس تصور نمی کنم اتفاقی که برای این ۲ در مسابقات بین‌المللی چک و لهستان رخ داد، در مسابقات قهرمانی آسیا تکرار شود.

مدعی حضور در فینال تنیس روی میز قهرمانی آسیا هستیم


هند مهم‌ترین رقیب ایران در مسیر قرار گرفتن در جمع هشت تیم برتر آسیاست
تیم ملی تنیس روی میز کشورمان برای قرار گرفتن در جمع هشت تیم برتر آسیا باید در مسابقات مقدماتی شرکت کند؛ لطف‌اله نسبی درباره رقبای اصلی ایران در این مرحله عنوان کرد: تیم های تنیس روی میز تایلند، هند، مالزی و اندونزی رقبای اصلی ایران در مرحله مقدماتی این رقابت‌ها هستند و معتقدم در صورت مواجه با هند با مشکل مواجه می‌شویم اما در رویارویی با سایر تیم‌ها مشکل خاصی متوجه ما نیست.
هشت تیم اول دوره قبل در رقابت‌های مقدماتی شرکت نمی‌کنند و ۲ تیم با عبور از مرحله حذفی در بین این جمع قرار گرفته و برای کسب مدال و قرار گرفتن بر روی سکو با یکدیگر رقابت می‌کنند که تیم ایران یکی از مدعیان حضور در مرحله نهایی این مسابقات به حساب می‌آید.
سرمربی تیم ملی تنیس روی میز در پایان با بیان اینکه از بین چهار پینگ‌پنگ‌باز اعزامی تنها از سه ملی‌پوش در هر بازی استفاده خواهد کرد، از اعلام ترکیب نهایی این تیم خودداری اما در عین حال عنوان کرد:‌ ترکیب اصلی با توجه به شرایط تیم مقابل و آخرین شرایط ورزشکاران مشخص می‌شود از این رو از ترکیب ثابتی در این مسابقات استفاده نخواهیم کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قمر در عقرب در فروردین 1403 چه روزهایی است