یک نماینده: تلاش می‌کنیم تعطیلات آخر هفته دو روزه شود


یک نماینده: تلاش می‌کنیم تعطیلات آخر هفته دو روزه شود

عضو کمیسیون اجتماعی گفت: کمیسیون اجتماعی مجلس در تلاش است تا طرح تعطیلی دو روز آخر هفته را در کل کشور اجرایی کند.

باشگاه خبرنگاران: رسول خضری عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره طرح تعطیلی پنجشنبه‌ها در خانه ملت، گفت: در حال حاضر برخی ادارات فقط در تهران روز‌های پنجشنبه تعطیل هستند، اما در تلاشیم تا طرح تعطیلی دو روز آخر هفته را در کل کشور اجرا کنیم.

او افزود: با توجه به هماهنگی میان دولت و مجلس، تصمیم گرفته شد که دولت حداکثر تا سه ماه آینده لایحه‌ای را تحت عنوان اصلاح تبصره ٣ ماده ٨٧ برای مجلس ارسال کند تا ذیل آن قوه مجریه بتواند متناسب با شرایط استان‌ها تصمیم بگیرد که به چه شیوه‌ای این تعطیلات را اجرایی کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در رابطه با برخی اظهارات مبنی بر بار مالی این طرح برای دولت، بیان کرد: این لایحه قطعا بار مالی خواهد داشت؛ به صورت کلی موضوعاتی که به صورت لایحه به مجلس ارائه شود اشکال اصل ٧۵ قانون اساسی به آن‌ها گرفته نمی‌شود، اما این ایراد به این طرح وارد است.

خضری ادامه داد: میزان تعطیلات ما نسبت به کشور‌های جهان اول و دوم کمتر است و جامعه نیاز دارد که یک روز دیگر را به تعطیلات هفتگی اضافه کند.

او در ادامه اظهار کرد: ما می‌توانیم منتظر باشیم تا دولت در این سه ماه لایحه خود را به مجلس ارائه دهد و در این زمان نظراتی را که در طرح آمده است به صحن مجلس ارائه خواهیم کرد.

خضری تاکید کرد: من با این طرح موافق هستم و معتقدم چنین طرحی باید در کشور اجرا شود؛ تمام دنیا دو روز در هفته تعطیل هستند، کار اجباری در کشورمان بین ۴٢ الی ۴۴ ساعت است و راندمان کاری به دلیل حجم بالای کار از ٨٠٪‏ به ٢٠٪‏ کاهش پیدا کرده است، در مقابل کشور‌هایی که ساعات کار اجباریشان بین ٣٨ الی ٣٩ ساعت است، راندمانشان تا ٨٣٪‏ افزایش پیدا کرده است.

او در پایان اظهار کرد: کمیته تخصصی در کمیسیون اجتماعی منتظر است که لایحه را دولت هر چه سریعتر ارائه دهند تا نمایندگان بتوانند آن را تصویب و برای اجرا به دولت ابلاغ کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بایدن: ایران به‌دنبال محو اسرائیل است