دیدار پوتین و نتانیاهو در سوچی درباره اوضاع خاورمیانه


دیدار پوتین و نتانیاهو در سوچی درباره اوضاع خاورمیانه

نخست وزیر اسرائیل در نظر دارد درباره تقویت هماهنگی های نظامی بین روسیه و اسرائیل با ولادیمیر پوتین گفتگو کند.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز پنجشنبه در سوچی مذاکراتی با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل انجام خواهد داد که در غالب یک سفر کاری به روسیه خواهد آمد.

مباحث نشست آینده همانطور که از سرویس مطبوعاتی کرملین گزارش شده است، موضوعات مربوط به توسعه بیشتر همکاری های دو جانبه خواهد بود، رهبران همچنین در مورد اوضاع خاورمیانه تبادل نظر خواهند کرد.

نتانیاهو پنج روز پیش از انتخابات پارلمانی که قرار است در تاریخ ۱۷ سپتامبر در اسرائیل برگزار شود به روسیه سفر خواهد کرد. آخرین باری که نخست وزیر اسرائیل با رئیس جمهور روسیه دیدار کرد، در آوریل امسال، پنج روز قبل از انتخابات کنست بود.

علاوه بر این مذاکرات، بین رئیس جمهور فدراسیون روسیه و نخست وزیر اسرائیل درباره نشست سران کشورهای ضامن روند صلح آستانه (روسیه ،ترکیه و ایران) در مورد شرایط بازسازی سوریه صحبت خواهد شد. پوتین اعلام کرد که اواخر ماه سپتامبر برای شرکت در این نشست به آنکارا سفر خواهد کرد.

پیشتر دفتر نخست وزیری اسرائیل اعلام کرد که در حول سفر نتانیاهو به روسیه او تصمیم دارد در مورد نگرانی ها از تقویت مواضع ایران در سوریه به اطلاع رهبر کرملین برساند.

نتانیاهو که در این سفر به همراه مدیر شورای امنیت ملی اسرائیل خواهد بود، قصد دارد با سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه دیدار داشته باشد.

حول محور سفر نتانیاهو به روسیه برای مذاکره در دیگر زمینه ها چون تبادل آتش بین اسرائیل و نوار غزه صورت خواهد گرفت که بر طبق آن در واقع نخست وزیر اسرائیل در مخمصه افتاده است.

گزارش شده است که شامگاه ۱۰ سپتامبر، دو موشک از نوار غزه به سمت شهرهای اسرائیلی اشود و اشکلون شلیک شد که هر دو توسط سیستم دفاع موشکی گنبد آهنی رهگیری شدند.

به گفته ارتش اسرائیل، تقریباً نیم میلیون شهروند در میتینگ انتخاباتی در اشدود شرکت داشته اند که در آن لحظه نتانیاهو مجبور به ترک محل تریبون شده و بعد از چند دقیقه به محل تریبون برگشته و سخنان خود را ادامه داده است.

چند ساعت بعد، هواپیماهای اسرائیلی علیه غزه اقدامات تلافی جویانه انجام دادند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا انسان های مدرن جایگزین نئاندرتال‌ها شدند؟