آنچه از وقفه بازی‌های ملی متوجه شدیم!


آنچه از وقفه بازی‌های ملی متوجه شدیم!

بالاخره هفته بازی های ملی پایان یافت.

بالاخره هفته بازی های ملی پایان یافت.

به گزارش وبسایت نود، اولین وقفه از سه وقفه بازی های ملی تا پایان سال 2019 پایان یافت.

بعد از چند روز پیکار تیم های ملی، بالاخره وقفه سپتامبر بازی های ملی پایان یافت و حالا دوباره تنور بازی های باشگاهی داغ می شود، در هفته ای که گذشت نتایج جالب توجهی در فوتبال اروپا رقم خورد و در این گزارش سعی شده است به اتفاقات مهم و قابل توجه پرداخته شود. به راستی از مسابقات برگزار شده در وقفه بازی های ملی چه چیز فراگرفتیم؟

خط آتشی که توفان به پا می‌کند!

آنچه از وقفه بازی‌های ملی متوجه شدیم!

در بخش هجومی زمین، ساوتگیت نه تنها گزینه های مختلفی پیش روی خود دارد که از منظر کیفی هم رقابت در این بخش بسیار بالاست. در بازی نخست مقابل بلغارها، ساوتگیت از ترکیب سه نفره رشفورد، استرلینگ و هری کین استفاده کرد و آنها موفق به زدن 4 گل شدند. در بازی بعدی رشفورد بیرون نشست و سانچو در زمین قرار گرفتف اما باز هم خط حمله انگلیس زهردار بود، زدن 9 گل در دو مسابقه نشان از کیفیت تیم در بخش هجومی است.

حالا انگلیس نه تنها در بخش هجومی از منظر همکاری تیم کیفیت والایی دارد که بازیکنان به طور فردی هم عملکرد درخشانی از خود بروز می دهند. سانچو در بازی با کوزوو دو گل زد، درخشش هری کین که تعجب آور نیست. اما این روزها با یک استرلینگ دیگر در تیم ملی روبرو هستیم، بازیکنی که در هشت مسابقه اخیرش در تیم ملی هشت گل زده و حالا فرم خوبش را در عرصه ملی به رخ می کشد. تازه در این بخش، انگلیس جوان دیگری هم به نام هادسون اودوی دارد که با بازگشت به تیم ملی گزینه ای دیگر به ساوتگیت می دهد.

آنچه از وقفه بازی‌های ملی متوجه شدیم!

اما هر قدر انگلیس در بخش هجومی خوب است، همچنان در بخش دفاعی با مشکلاتی مواجه است. هرچند آنها مقابل بلغارستان کلین شیت کردند ولی خوردن 3 گل در خانه مقابل کوزوو نگران کننده بود. ساوتگیت بعد از جام جهانی، دوباره به دفاع 4 نفره روی آورد و از آن زمان به دلایل مختلف هرگز یک زوج ثابت در بخش دفاعی نداشته است، زوج مگوایر و کین نیز در بازی با کوزوو عملکرد جالب توجهی نداشت. با توجه به اینکه انگلیس تابستان قبل هم در راه رسیدن به نیمه نهایی جام جهانی فقط یک کلین شیت داشت، معلوم است که مشکلات تیم در این بخش سطحی نیست.

اقتدار بلژیکی

آنچه از وقفه بازی‌های ملی متوجه شدیم!

بلژیک با نمایش های اخیرش نشان داده چرا با اقتدار در رتبه یک رنکینگ فیفا قرار گرفته است و اکنون نیز صدرنشین مقتدر گروه خود در دور مقدماتی یورو است. تیم سوم جام جهانی گذشته، در دو بازی خود در وقفه بازیهای ملی به دو برد قاطع 4-0 رسید. نمایش انها در همپدن پارک مقابل اسکاتلند آن هم بدون ستاره ای چون هازارد، تحسین برانگیز بود. در نبود هازارد هم آنقدر کیفیت در تیم ملی بلژیک دیده می شود که آنها بتوانند رقیبی چون اسکاتلند را شکست دهند. کوین دی بروین در این دو مسابقه نشان داد چرا یکی از بهترین هافبک های دنیاست. تیم مارتینز با حفظ این فرم شانس بسیار خوبی برای بالابردن جام یورو 2020 دارد.

دور آلمان را خط نکشید!

آنچه از وقفه بازی‌های ملی متوجه شدیم!

به عنوان یک هوادار فوتبال خوب می دانید که هیچگاه نباید از آلمان غافل شوید. یادمان نرود که آن ها کشوری هستند که بعد از شکست 5-1 مقابل انگلیس در خانه، 10 ماه بعد در فینال جام جهانی حضور داشتند. و البته که چهار بار هم قهرمان جهان شده اند. حالا 5 سالی از آن تیم قهرمان جام جهانی در برزیل می گذرد و بازیکنان کمی از تیم قهرمان جهان در تیم فعلی حضور دارند. سال گذشته در لیگ ملت های اروپا در گروه خود آخر شدند و در طی ماه های اخیر نمایش های قابل توجهی ارائه نداده اند. فراز و نشیب در کارشان زیاد بوده و هفته گذشته نیز همین را مشاهده کردیم. در خانه 4-2 مقابل هلند شکست خوردند ولی چند روز بعد جبران کردند و ایرلندشمالی سرسخت را در خانه اش مغلوب ساختند. بنابراین هر چند که آلمان شمایل یک مدعی را ندارد ولی آنها را دست کم نگیرید!

پیشرفت هلند ادامه دارد

آنچه از وقفه بازی‌های ملی متوجه شدیم!

هلند بعد از سومی جهان در سال 2014، روزهای سیاهی را پشت سر گذاشت ولی حالا کم کم چهره اصلی خود را بازیافته است. در ماه های اخیر کومان توانسته با ترکیب احیا و جوان شده لاله های نارنجی توفیقات بزرگی کسب کند. آنها سال قبل، در گروهی که آلمان و فرانسه در آن حضور داشتند به مقام نخست رسیدند و در نیمه نهایی لیگ ملت های اروپا، با شکستِ انگلیس، به فینال رسیدند. تیم کومان در دو بازی اخیرش که هر دو هم خارج از خانه بوده توانسته 8 گل بزند. درست است 4 گل مقابل استونی بود و قابل پیشینی! اما زدن 4 گل مقابل آلمان در هامبورگ، کار آسانی نبود. آنها در نیمه دوم آلمان را کاملاً مقهور خود ساختند. هلند با کومان به پیشرفتش ادامه می دهد و در گروه سختی که قرار دارد، شانس اول به نظر می رسد.

کریستیانو رونالدو و چند قدم تا رسیدن به یک رکورد دیگر!

آنچه از وقفه بازی‌های ملی متوجه شدیم!

رونالدو با 4 گلی که در بازی اخیرش با پیراهن پرتغالی به ثمر رساند، نه تنها توانست بدل به بهترین گلزن در رقابت های مقدماتی یورو شود که حالا هر روز فاصله اش را با علی دایی کم و کمتر می کند. حالا رونالدو که 93 گل ملی در 160 مسابقه دارد و توانسته به 40 تیم مختلف در عرصه ملی گل بزند، تنها 16 گل با علی دایی فاصله دارد. هر چند رونالدو 34 سال دارد و به سالهای پایانی بازیگری خود در عرصه ملی نزدیک می‌شود ولی با روندی که پیش گرفته هیچ دور از انتظار نیست که به زودی این رکورد را هم از آن خود کند.

1878

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس