دریافت اقامت روسیه آسانتر می شود


دریافت اقامت روسیه آسانتر می شود

آسانتر شدن دریافت اقامت روسیه برای خارجیانی که در موسسات و دانشگاه های روسیه فارغ التحصیل شده اند.

به گزارش اسپوتنیک، به گفته سخنگوی رسمی وزارت امور داخله روسیه ایرینا ولک: این وزارت خانه در حال تدوین و آماده لایحه اعطای اقامت به کسانیست که در دانشگاه های این کشور مشغول به تحصیل و یا فارغ التحصیل شده اند.

وی همچنین خاطر نشان کرد که اطلاعات بیشتر در وب سایت این وزارت خانه موجود می باشد و تسهیل اقامت به دانشجویان یا فارغ التحصیلانی که به صورت روزانه در دانشگاه های این کشور اعطا می گردد که دیپلم سرخ دریافت کرده باشند.

لازم بذکر است که کسانی می توانند اقامت روسیه را دریافت کنند که در زمان اقامت در فدراسیون روسیه اطلاعات سکونی خود را بر طبق آدرس سکونت خود در سامانه ما ثبت کرده باشند به عبارتی دیگر مانند مراحل دریافت اقامت موقت و حالت سکونت در غیر اینصورت دریافت اقامت برایشان ممکن نیست.

همانطور که در پرتال فدرال وزارت داخله پیش نویس اعمال قانونی تنظیم شده است، هدف از تغییرات پیشنهادی برآورده ساختن نیاز روسیه به متخصصان ماهر در فنون علوم و اقتصادی است.

طبق این آیین نامه، فارغ التحصیلان دانشگاه ها و سازمان های علمی روسیه حق دارند تا در صورت داشتن اجازه اقامت قانونی و حداقل سه سال سابقه کار شهروندی روسیه را به روشی ساده به دست آورند.
علاوه بر این، پس از فارغ التحصیلی، آنها در وضعیت اقامت موقت در روسیه قرار میگیرند. خاطر نشان باید شد که پیش از گرفتن اجازه اقامت، باید مجوز اقامت موقت را اخذ کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!