رئیس شورای اسلامی استان اردبیل گفت: مدارس در شهرستان های پرجمعیت اردبیل احداث می شود.

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، یعقوب هاشمی رئیس شورای اسلامی استان اردبیل اظهار کرد: با توجه به برخی اقدامات انجام شده در سطح ملی و تعدادی از استان‌های آذری‌نشین امیدواریم با تلاش آموزش و پرورش استان اردبیل موضوع آموزش زبان ترکی در مدارس استان به عنوان یک مطالبه عمومی مورد توجه قرار گیرد.

وی با توصیه به همکاران شورا و شهرداری به تهیه مجموعه کتاب‌های آموزشی شهروندی در محورهای آموزشی مختلف خواستار توزیع آن در بین دانش‌آموزان استان شد تا نسل آینده بیشتر و بهتر با حقوق شهروندی و همچنین مسایل مرتبط با آن آشنا شوند.

رئیس شورای اسلامی استان اردبیل در مورد نیروی انسانی و جایگاه آموزش و پرورش در بحث توسعه‌ای بیان کرد: آموزش و پرورش زیربنای برنامه‌ریزی‌ها و هدفگذاری‌ها در این بخش است که در قالب یک تشکیلات منسجم سعی دارد در بخش آموزشی و مهارتی نسل آینده را در حوزه اشتغال و کارآفرینی کمک کند.

هاشمی به وضعیت فضاهای آموزشی و ضرورت بهبود و اصلاح این شاخصه مهم اشاره کرد و گفت: در کنار ساخت مدارس جدید به ویژه در شهرستان‌های پرجمعیت ضرورت دارد تخریب و بازسازی مدارس فرسوده و همچنین استانداردسازی فضاهای آموزشی از جهات مختلف مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس نیز تصریح کرد: در برخی از مناطق روستایی این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد تا خانواده‌ها و اولیای دانش‌آموزان دغدغه‌ای از بابت رخداد حوادث ناگوار نداشته باشند.