شهردار یزد گفت: علاوه بر ثبت جهانی، یزد اولین پایتخت شهرهای پایدار جهان معرفی شده و نخستین دفتر استانی یونسکو هم در این شهر افتتاح شده است.

به گزارش خبرگزاری موج یزد، جمال الدین عزیزی شهردار یزد در نشست اعضای شورا و شهرداری یزد با وزیر نیرو و استاندار یزد با اشاره به اینکه 870 هکتار از مساحت یزد تحت پوشش فضای سبز است و سرانه آن نزدیک به 15 و شش دهم درصد است گفت: این میزان نسبت به استعداد جهانی فاصله زیادی دارد ولی به نسبت میانگین ایران عدد قابلی قبولی است.

وی تصریح کرد: در سال‌های گذشته سعی شده که علاوه بر افزایش سرانه فضای سبز در استان یزد، با استفاده از تکنولوژی‌های نوین، میزان مصرف آب را به میزان قابل توجهی کاهش دهند.

شهردار یزد تصریح کرد: با مساعدتی که آب منطقه‌ای داشت، 50 لیتر از پساب موجود یزد به فضای سبز اختصاص پیدا کرده و امیدواریم تا 4 ماه آینده بخشی از فضای سبز شهر یزد تنها با پساب آبیاری شود.

وی به ثبت جهانی یزد اشاره کرد و افزود: علاوه بر ثبت جهانی، یزد اولین پایتخت شهرهای پایدار جهان معرفی شده و نخستین دفتر استانی یونسکو هم در این شهر افتتاح شده است.

عزیزی خاطرنشان کرد: برنامه‌های متعددی را شهرداری و شورای شهر دنبال می‌کند که از جمله این برنامه‌ها می‌توان به شهر دوست‌دار کودک و شهر دوست‌دار معلول اشاره کرد.

شهردار یزد عنوان کرد: همه اینها نیازمند مدیریت مصرف انرژی است که بتوانیم تمام انتظاراتی که از شهر یزد وجود دارد را برآورده کنیم و در ارائه خدمات با مشکل مواجه نباشیم.

وی عنوان کرد: با توجه به مصوبه هیئت وزیران درخواست داریم که فاضلاب شهری به شهرداری تحویل شود تا بتوانیم آن را ساماندهی کرده و از پساب آن برای فضای سبز شهری استفاده کرده و علاوه بر آن زمینه استفاده به عنوان منبع پایدار شهری را فراهم کنیم.

عزیزی با بیان اینکه در برخی از نقاط بافت تاریخی یزد تاسیسات برق سیما و منظر شهری را با مشکل مواجه کرده گفت: لازم است که نسبت به ساماندهی این تاسیسات ابتدا در بافت تاریخی و پس از آن در سایر نقاط شهر اقدامات لازم به عمل آید.