ربیعی: بنزین بدون کارت به 15 لیتر در روز کاهش می یابد


سخنگوی دولت: گام بعدی کاهش دادن بنزین بدون کارت است که در حال حاضر 30 لیتر است و بعدا 15 لیتر می‌شود.

ربیعی: بنزین بدون کارت به 15 لیتر در روز کاهش می یابد
به گزارش صدای ایران از مهر، علی ربیعی سخنگوی دولت ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه نشست هیئت دولت و در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران، ضمن تسلیت ایام عزاداری سالار شهیدان، اظهار داشت: هیچ نسلی بدون قهرمان ذهنی زندگی نکرده و خوشبختانه رفتار و عملکرد حسین (ع) همواره الگوی ما در ابعاد مختلف چه در سیاست خارجی و چه در رفتار با مردم بوده است.

وی در خصوص حادثه رخ داده در کربلا در روز عاشورا گفت: هیچ ایرانی در این حادثه فوت نکرده است و حال ایرانی هایی که زخمی شده اند هم خوب است.

ربیعی افزود: نشست اخیر سران قوا مفید و مناسب بود و بررسی اوضاع اقتصادی کشور و برنامه های سه قوه برای بهبود شرایط فعلی یکی از محورهای مهم این نشست بوده است.

سخنگوی دولت بیان کرد: از دیگر محورهای نشست اخیر، بررسی در خصوص مسائل منطقه ای، بین المللی، آخرین وضعیت برجام و گام سوم ایران و همچنین تاکید بر مبارزه با فساد و رفتاری پیشگیرانه در این خصوص بود.

ربیعی افزود: دولت در بخش مطالبات سیاسی که مهمترین عنصر مشارکت در انتخابات است، تمهیداتی می‌اندیشد که بیشترین مشارکت صورت بگیرد و مردم گزینه‌های بسیاری برای انتخاب داشته باشند.

وی بیان کرد: دولت معتقد است که انتخاباتی پرشور، پاسخ ایران به تحریم‌ها خواهد بود.

سخنگوی دولت با بیا اینکه در بخش مطالبات اجتماعی که هم پوشانی با مطالبات اقتصادی نیز دارد، دولت قائل به یک گام به پیش و یک گام به پس نیست، اظهار داشت: دولت اعتقاد دارد خواست زنان برای حضور در پایگاه‌های اجتماعی حرف درستی است.

ربیعی گفت: در دو جلسه گذشته دولت حضور زنان در مناصب مدیریتی بررسی شده و رئیس‌جمهوری به دستگاه‌هایی که عقب بودند بر لزوم جبران فاصله، تذکراتی دادند.

وی تصریح کرد: در خصوص حضور زنان در ورزشگاه‌ها، موضوع خانم خدایاری یکشنبه گذشته در دولت مطرح شد. دولت به طور کلی موافق حضور زنان در ورزشگاه‌ها است و در خصوص زیرساخت‌های لازم شامل معبر و سرویس جداگانه امروز بنا به گزارش وزیر ورزش تمام ورزشگاه‌ها تهیه شده و برای دیدارهای ملی برنامه‌ریزی صورت گرفته است تا با رعایت ملاحظات علاوه بر بازی‌های ملی در بازی‌های لیگ نیز زنان حضور داشته باشند.

سخنگوی دولت افزود: دولت امیدوار است با مناسب شدن شرایط استادیوم‌ها و رفع نگرانی برخی افراد، این مهم محقق شود ولی بنای دولت تهیه زیرساخت‌ها برای حضور زنان است.

ربیعی اضافه کرد: در خصوص دختری که به دختر آبی مشهور شد نیز گزارشی تهیه شده که در دست بررسی قرار خواهد گرفت.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص مبارزه با فساد گفت: گام اول مبارزه با فساد از بین بردن زمینه‌هایی مثل یارانه‌ها و وام‌های بانکی است. بحث دوم نیز بحث گلوگاه‌های فساد مانند مجوزها و اختیارات است که این دو مورد مدت‌هاست مورد تاکید دولت قرار داد و زمینه‌ گلوگاه‌ها هر روز محدودتر شده است.

سخنگوی دولت ادامه داد: برخورد انضباطی یکی از موارد لازم با فساد است ولی گاهی برخی موارد اعلام می‌شود و برخی نمی‌شود. گاهی موارد کوچک در سطح ملی بزرگ می‌شود یا بین تصمیم اتخاذ شده و آثار آن را فساد می‌دانند ولی به طور کلی دولت معتقد است که باید با فساد مبارزه قاطع صورت بگیرد.

ربیعی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص انتخابات الکترونیکی و ایرادات برخی دستگاه‌ها، بیان کرد: دولت یکی از مدافعان حق الناس است و حق رای دادن را همواره محترم می‌داند ولی در خصوص انتخابات الکترونیک وزارت کشور معتقد است که ایرادات رفع شده است.

وی گفت: ما فکر می‌کنیم انتخابات الکترونیک هم به شفافیت و هم به کاهش هزینه‌ها کمک خواهد کرد.

سخنگوی دولت بیان کرد: امروز نشست هیئت دولت را داشتیم و امور استخدامی دهداران و دهیاری‌ها و امور مالی شورای اسلامی تصویب شد. نزدیک به ۶۰ هزار نفر مشمول این تصمیم می‌شوند.

ربیعی با بیان اینکه امروز مسائل استخدامی روشن شد، گفت: در این جلسه که بر مبنای امنیت شغلی بود، بنا شد اقدامات مناسبی صورت گیرد و جزئیات آن حتما در سایت دولت اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد: گزارشی از کِرم ابریشم و پیله طرح ارائه شد که بر اساس آن تولیدات ما از ۳۰۰ تُن، به ده هزار و ۴۰۰ تُن رسیده است. یا در تولید پنبه ۲۷ درصد افزایش داشته‌ایم.

سخنگوی دولت با بیان اینکه ما در تولیدات کشاورزی خود به سمت مقرون به صرفه شدن حرکت می‌کنیم، افزود: گزارشی امروز در جلسه ارائه شد چه در بحث گندم، برنج و چه در بحث پنبه و کرم ابریشم بحث این است که تولیدات کشاورزی مقرون به صرفه می‌شود و با برنامه‌هایی هم که در بحث اشتغال روستایی است، امیدوار هستیم که بتوانیم در آینده نزدیک مهاجرت معکوس را هم تجربه کنیم.

ربیعی در پاسخ به سوالی در خصوص تاثیر اخراج بولتون بر روند تنش‌های ایران و ایالات متحده گفت: به اعتقاد من اخراج بولتون یک مساله داخلی آمریکا است و در خصوص مسائل داخلی ایالات متحده ما نظری نداریم اما با توجه به سیاست‌های بولتون در قبال ایران از این جنبه به این مساله می‌پردازیم.

وی افزود: بولتون سیاست‌مداری است که از سال‌های پیش هر کسی که به فضای رسانه‌ای آمریکا آگاه است می‌داند او یکی از نمادهای تندروی دیپلماسی آمریکا و دشمن ایران بوده است. از سال‌های قبل منافقین از همراهان همیشگی «بولتون» بوده و دیدگاه‌های خود را از تروریست‌ترین گروه مخالف ایران اتخاذ می‌کرد.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: با اخراج بولتون یکی از اضلاع ذی نفوذ گروه بی تضعیف شده است. ما هیچ قضاوتی نمی‌کنیم که این مساله چه میزان تاثیری در سیاست خارجی ایالات متحده دارد اما به طور طبیعی این امکان را برای تصمیم‌گیران آمریکا فراهم می‌کند که با سوءگیری کمتری مسائل ایران را ملاحظه کنند.

ربیعی همچنین در خصوص آخرین تصمیمی گیری ها برای نحوه توزیع بنزین، گفت: گام بعدی کاهش دادن بنزین بدون کارت است. به نظرم سیاست درستی را آقای زنگنه اتخاذ کرده که در حال حاضر ۳۰ لیتر است و بعدا ۱۵ لیتر می شود

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس