حالت های برقراری رابطه، برای باردار شدن


حالت های برقراری رابطه، برای باردار شدن

انواع حالت رابطه برای بارداری و یا در دوران حاملگی وجود دارد که دانستن آن‌ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

انواع حالت رابطه جنسی برای بارداری و یا در دوران حاملگی وجود دارد که دانستن آن‌ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. زوج‌هایی که قصد بچه‌دار شدن دارند باید بدانند تا چه پوزیشن‌هایی برای باردار شدن مناسب است. در صورتی که زوج‌ها از این پوزیشن‌ها آگاهی نداشته باشند به سختی صاحب فرزند می‌گردند. همچنین زوج‌هایی که در دوران بارداری به سر می‌برند باید از حالت‌های خاص رابطه جنسی استفاده نمایند تا جنین دچار مشکلی نگردد.

کدام حالت رابطه جنسی برای بارداری مناسب است؟
برای اکثر افراد حالت و پوزیشن خاصی وجود دارد که در مرحله اول به نظر می‌رسد. این پوزیشن حالتی است که در آن خانم زیر آقا خوابیده است و دخول انجام می‌گیرند. این حالت حتی در افرادی که دانش جنسی کمتری دارند به راحتی انجام می‌شود. این پوزیشن به دلیل اینکه اسپرم راحت‌تر می‌تواند به تخمک برسد برای بارداری مناسب است. در این پوزیشن بهتر است پاها کمی بالاتر از بدن قرار گیرد. در صورتی که بالشتی در زیر کمر زن قرار بگیرد اسپرم می‌تواند، راحت‌تر از واژن بگذرد و به دهانه رحم برسد.
توصیه می‌شود که بعد از انزال مرد، زن در همان حالت باقی بماند و پاهای خود را بالا نگه دارد تا اسپرم به راحتی به تخمک برسد. اگر بلافاصله بعد از رابطه جنسی، زن خود را بشوید و یا از جای خود بلند شود احتمال بارداری کمتر می‌گردد. اگر دقت کنید در این پوزیشن رابطه جنسی هم مرد و هم زن راحت هستند و فشار زیادی بر روی بدنشان وارد نمی‌شود. بنابراین این حالت از رابطه جنسی برای بارداری (زوج‌هایی که قصد بچه‌دار شدن را دارند) بسیار مناسب می‌باشد.

آیا رابطه جنسی در زمان بارداری امکان دارد؟
رابطه جنسی در زمان حاملگی هیچ منعی ندارد. در واقع تمام زنان باردار می‌توانند رابطه جنسی داشته باشند. مگر اینکه از طرف پزشک منعی ایجاد شود و خانم دارای مشکلات خاص جسمی باشد مانند: بیماری خاص، مشکلات دهانه رحم و خطر سقط جنین، پزشک به بیمار توصیه می‌کند که استراحت مطلق داشته باشد و هیچگونه رابطه جنسی را برقرار نکند.

بهترین پوزیشن در دوران بارداری چیست؟
در دوران بارداری باید از حالت‌های خاصی استفاده کرد تا مشکلی برای جنین پیش نیاید. پیشنهاد می‌شود تا در این دوران از پوزیشن یک طرفه استفاده گردد. این پوزیشن به حالتی است که زن و مرد به صورت یک طرفه در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند، به طوری که آقا پشت زن باشد. در این پوزیشن دخول عمیق نیست و مشکلی برای دهانه رحم پیش نمی‌آید.
البته حالتی دیگر نیز امکان پذیر است. حالتی که زن به صورت چهار دست و پا در آید و مرد از پشت دخول را انجام دهد. در این حالت هیچ فشاری به شکم وارد نمی‌شود، البته باید مراقب بود که دخول بسیار عمیق نباشد.
در حالت کلی باید دو مورد را در تمام پوزیشن‌ها رعایت نمایید. اولین مورد این است که اصلا هیچ فشاری به جنین و شکم وارد نشود و دومین مورد هم انجام ندادن دخول عمیق می‌باشد. به خصوص در ماه‌های آخر باید بیشتر مراقب این موضوع بود. اغلب پزشکان توصیه می‌کنند تا در ماه نهم رابطه جنسی انجام نشود.

در موارد استراحت مطلق باید چه کار کرد؟
رابطه جنسی نیازی است که باید برطرف گردد. در مواردی پیش می‌آید که دهانه رحم دوخته می‌شود و دکتر هرگونه رابطه جنسی را ممنوع می‌کند. در موارد استراحت مطلق در واقع زوج‌ها اجازه رابطه جنسی و دخول را ندارند. اما باید به مواردی توجه داشته باشید. رابطه جنسی تنها به دخول ختم نمی‌شود. معاشقه، نوازش و …. از ملزومات دیگر رابطه جنسی می باشند.
در این شرایط باید به نیازهای یکدیگر توجه نمایید و به طور کامل رابطه جنسی را قطع ننمایید. رابطه جنسی دهانی و یا لمس یکدیگر می‌تواند راه دیگری برای ارضا نیازهای جنسی یکدیگر باشد. خانم‌ها نباید به طور کل از همسر خود غافل باشند. دوران بارداری زمان بسیار حساسی است که هم زن و هم مرد باید بیش از پیش به یکدیگر توجه نمایند.

پوزیشن جنسی مخصوص برای تعیین جنسیت جنین
پوزیشن خاصی برای تعیین جنسیت جنین وجود ندارد. این باور غلط در بین برخی از مردم وجود دارد که با انجام یک پوزیشن مخصوص جنسی می‌تواند دختر‌دار و یا پسر‌دار شد. جنسیت جنین مربوط به ژنتیک و ملاقات کروموزوم‌های x و y می‌باشد. گفته می‌شود که حالت اسیدی و یا قلیایی واژن نیز در جنسیت جنین اثر گذار است.
امروزه با استفاده از رژیم‌های غذایی خاص تلاش می‌کنند تا جنسیت جنین را به دلخواه تعیین نمایند. البته این موارد نیز به طور قطعی قابل اطمینان نیستند و ممکن است به هدف مورد نظر خود نرسید. در واقع جنسیت جنین به قدرت کروموزوم‌های اسپرم و محیط اسیدی یا قلیایی واژن مربوط می‌گردد و اصلا ربطی به نوع پوزیشن رابطه جنسی ندارد.

پوزیشن‌های خطرناک در دوران بارداری
به طور کلی اگر بخواهیم به پوزیشن‌های خطرناک در دوران بارداری اشاره نمایید باید توجه داشته باشید که تمام حالت‌هایی که به شکم فشار وارد می‌شود نباید انجام شود. اگر فشاری بر شکم وارد شود ممکن است جنین دچار مشکل و یا بیماری‌هایی گردد.
این امکان وجود دارد که حتی زایمان زودرس انجام شود. همچنین تمام حالت‌های رابطه جنسی که در آن‌ها دخول به صورت عمیق است نباید انجام گردد. در صورتی که دخول عمیق صورت گیرد ممکن است کیسه آب جنین دچار پارگی شود. کیسه آب در صورتی که دچار اشکال گردد ممکن است جنین و مادر دچار خطراتی شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید