تلگرام

هیولای 12 سیلندر برابوس با 888 اسب بی‌رحم!


احتمالاً پیشرانه‌های 12 سیلندر با هجوم روزافزون خودروهای هیبریدی و الکتریکی به موزه‌ها بپیوندند. مرسدس هم تقریباً با پیشرانه‌ی 12 سیلندر 6 لیتری توئین توربوی خود خداحافظی کرده و سدان لوکس فول سایز خود را برای آخرین بار با نام AMG S65 فاینال ادیشن معرفی کرده است. اگرچه این نیروگاه عظیم همچنان در بطن برخی... The post هیولای 12 سیلندر برابوس با...

تبليغ

احتمالاً پیشرانه‌های 12 سیلندر با هجوم روزافزون خودروهای هیبریدی و الکتریکی به موزه‌ها بپیوندند. مرسدس هم تقریباً با پیشرانه‌ی 12 سیلندر 6 لیتری توئین توربوی خود خداحافظی کرده و سدان لوکس فول سایز خود را برای آخرین بار با نام AMG S65 فاینال ادیشن معرفی کرده است. اگرچه این نیروگاه عظیم همچنان در بطن برخی از مدل‌های مایباخ خواهد تپید اما خب نفس این پیشرانه به شماره افتاده است. تقاضا برای مدل‌های مجهز به پیشرانه‌های بزرگ خیلی پایین بوده و هزینه‌هایی که برای هماهنگ کردن یک پیشرانه‌ی 12 سیلندر با قوانین آلایندگی پرداخت می‌شود بسیار بالاست بنابراین به نظر نمی‌رسد که حفظ این‌گونه پیشرانه‌ها توجیه اقتصادی داشته باشد.


به همین خاطر مرسدس احتمالاً جدیدترین نسل G کلاس را در نسخه‌ی AMG G65 عرضه نخواهد کرد اما اگر واقعاً خواهان یک شاسی‌بلند جعبه‌ای آفرود با 12 سیلندر و نشان ستاره سه پر روی کاپوت باشید شاید بهتر باشد هرچه سریع‌تر با برابوس تماس بگیرید. خودروی G V12 900 یکی از لوکس‌ترین شاسی بلندهایی است که تاریخ صنعت خودرو به خود دیده و در دل آن‌هم نیروگاه 12 سیلندر 6.3 لیتری توئین توربو با 888 اسب بخار (900ps) قدرت قرار گرفته است.


اگرچه این پیشرانه می‌تواند گشتاور فوق‌العاده‌ی 1500 نیوتون متری برابر با بوگاتی ویرون سوپر اسپورت تولید کند اما به خاطر بحث قابلیت اطمینان گشتاور آن به 1200 نیوتون متر محدود شده است. این قدرت و گشتاور فوق‌العاده زیاد از طریق گیربکس 9 سرعته اتوماتیکی که فکر می‌کنیم تقویت شده به تمامی چرخ ها منتقل می‌شود.


اما برابوس چگونه توانسته قدرت 621 اسبی و گشتاور 1000 نیوتون متری این پیشرانه را به اعداد یاد شده برساند؟ در آغاز باید گفت حجم پیشرانه از 6 به 6.3 لیتر رسیده و توربوشارژرهای بزرگ‌تری هم روی آن نصب شده است. همچنین منیفولدهای اگزوز سفارشی، منیفولد جذب جدید با فیلتر هوای سفارشی و سیستم اگزوز از جنس فولاد ضدزنگ نیز وجود دارد.


به لطف ارتقای این نیروگاه 12 سیلندر، G کلاس می‌تواند در 3.8 ثانیه از سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد و حداکثر سرعت 280 کیلومتر در ساعت را داشته باشد. البته سرعت این خودرو هنوز هم کمتر از سرعت 305 کیلومتر در ساعت بنتلی بنتایگا اسپید به عنوان سریع‌ترین شاسی‌بلند تولیدی دنیاست.


برابوس علاوه بر بهبودهای فنی اقدام به نصب کیت بدنه‌ی پهن روی خودرو کرده که باعث افزایش 10 سانتی‌متری پهنای خودرو شده است. همچنین فاصله‌ی بین چرخ های روبرویی نیز افزایش یافته تا هندلینگ بهتری ایجاد شود. رینگ‌های 24 اینچی نیز با لاستیک‌های غول‌پیکری همراه شده‌اند. از دیگر ویژگی‌های G کلاس برابوس می‌توان به عناصر فیبر کربنی زیاد، بال عقب نصب شده روی سقف، سیستم تعلیق سفارشی و کابین تمام چرمی و پدال‌های آلومینیومی اشاره کرد.


بد نیست بدانید قیمت پایه‌ی این هیولا برابر با 605055 یورو می‌باشد. برابوس تنها 10 دستگاه از G کلاس یاد شده را خواهد ساخت و آن را در نمایشگاه فرانکفورت به نمایش خواهد گذاشت.

[دانلود ویدئو]



تبليغ

کامنت‌ها (0)

امتیاز 0 از 5 بر اساس نظر 0 نفر
کامنتی درج نشده

کامنت بگذارید

  1. ارسال کامنت بدون عضویت. عضویت یا ورود به سایت.
امتیاز دهید:
0 کارکتر
Attachments (0 / 3)
Share Your Location
تبليغ