افتتاح هفتمین جشنواره دهوک با حضور سعید آقاخانی و تورج اصلانی


افتتاح هفتمین جشنواره دهوک با حضور سعید آقاخانی و تورج اصلانی

تهران- ایرنا- هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم دهوک در شهر دهوک در اقلیم کردستان عراق با حضور تورج اصلانی کارگردان و سعید آقاخانی و پیام احمدی‌نیا از بازیگران اصلی فیلم سینمایی «حمال طلا» افتتاح شد.

حمال طلا به کارگردانی تورج اصلانی در جدیدترین اکران بین‌المللی خود به نمایندگی از سینمای حضور ایران در دو سانس مختلف در بخش رقابتی «سینمای جهان» در هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم دهوک در اقلیم کردستان عراق به روی پرده می‌رود.

این فیلم در ساعت ۱۹ روز چهارشنبه ۲۰ شهریور ماه (۱۱ سپتامبر ۲۰۱۹) و در ساعت ۱۵ روز پنجشنبه ۲۱ شهریور (۱۲ سپتامبر ۲۰۱۹) در جشنواره دهوک اکران خواهد شد.

فیلم سینمایی حمال طلا برای تصاحب جایزه این رویداد سینمایی با فیلم‌هایی از کشورهای فرانسه، آلمان، ایتالیا، سوئد، آلبانی، کرواسی، کوزوو، گرجستان، بلغارستان، ترکیه، هلند، مقدونیه، شیلی، آرژانتین، اکراین، سوریه، لبنان و نپال به رقابت می‌پردازد.

در مراسم افتتاحییه هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم دهوک، فیلم سینمایی کامیون به نویسندگی و کارگردانی کامبوزیا پرتوی، با مدیریت فیلمبرداری تورج اصلانی و با نقش آفرینی سعید آقاخانی روز ۱۸ شهریور ماه (۹ سپتامبر ۲۰۱۹) در سالن کنگره دانشگاه دهوک روی پرده رفت.

فیلم سینمایی حمال طلا که توسط کمپانی پخش بین‌المللی «آرت هود» در سطح جهان پخش می‌شود در نخستین حضور بین‌المللی خود به نمایندگی از سینمای ایران در بخش رقابتی اصلی جریان‌های نو در بیست و سومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم بوسان در کشور کره جنوبی روی پرده رفت.

تورج اصلانی که در سمت مدیر فیلمبرداری سال‌ها در جشنواره‌های مختلف بین‌المللی حضور موفقی داشته و جوایز معتبر جهانی را از آن خود کرده؛ با فیلم سینمایی حمال طلا به صورت جدی وارد عرصه کارگردانی شده است.

جشنواره بین‌المللی فیلم دهوک با یاد «یولماز گونای» کارگردان سرشناس برنده جایزه نخل طلای جشنواره بین‌المللی فیلم کن فرانسه در سال ۱۹۸۲ و با هدف ایجاد پل ارتباطی میان کارگردان کُرد و کارگردانان سراسر جهان و همچنین ایجاد تبادل فرهنگی میان ملت‌های مختلف دنیا تاسیس شده است.

این جشنواره در قالب فیلم‌های بلند سینمایی، کوتاه و مستند در بخش‌های مختلف رقابتی و غیررقابتی از جمله؛ بخش رقابتی «سینمای جهان»، بخش رقابتی «سینمای کُردی»، «چشم‌انداز سینمای جهان»، «پانورامای سینمای کردستان»، بخش «نمایش ویژه» در روزهای ۱۸ تا ۲۵ شهریور ماه (۹ تا ۱۶ سپتامبر ۲۰۱۹) در سالن کنگره دانشگاه دهوک و مرکز مازی مول برگزار می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استقبال هیات آفریقای جنوبی از رای جدید لاهه درباره غزه