هیات دولت به پیشنهاد وزارت کشور، آیین نامه صدور انواع گواهینامه‌های رانندگی را اصلاح کرد.

به گزارش خبرگزاری موج، هیات دولت در جلسه روز چهارشنبه به ریاست حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری، از تلاش‌های همه دستگاه‌های مسئول در اعزام و ارایه خدمات به حجاج بیت اله الحرام از جمله حوزه نمایندگی، ولی فقیه، سازمان حج و زیارت، هواپیمایی هما، فرودگاه ها، نیروی انتظامی و کارگزاران حج عربستان قدردانی کرد.

به موجب این اصلاحیه، نحوه استفاده از موتور سیکلت‌های با حجم موتور بیش از ۲۰۰ سی سی در امور عملیاتی و مأموریتی توسط کارکنان پایور و پیمانی نیرو‌های مسلح مطابق ضوابطی خواهد بود که توسط نیروی انتظامی ابلاغ می‌شود.

همچنین رانندگی دارندگان گواهینامه پایه سوم با وسایل سواری حمل و نقل عمومی با شرایط سپری شدن دو سال از اخذ گواهینامه رانندگی پایه سوم و داشتن حداقل سن ۲۳ سال تمام بلامانع است.

آیین نامه استخدامی دهیاران با هدف ارتقای امنیت شغلی و تأمین اجتماعی آن‌ها تصویب شد.

دولت با هدف اصلاح مقررات دهیاری‌ها به منظور امنیت شغلی کارکنان دهیاری‌ها و دهیاران و تأمین اجتماعی آنها و رونق بخشیدن به کار و تلاش در روستاها، آیین نامه استخدامی دهیاری‌های کشور و آیین نامه اجرایی تشکیلات، انتخابات داخلی و امور مالی شورا‌های اسلامی روستا‌ها و نحوه انتخاب دهیار را اصلاح کرد.

به موجب اصلاح آیین نامه استخدامی دهیاری‌های کشور، بکارگیری افراد در دهیاری‌ها بر اساس قرارداد مشاغل کارگری در چارچوب قانون کار انجام خواهد شد و در صورت استخدام دهیاران در دستگاه‌های اجرایی، سوابق خدمت مرتبط آن‌ها قابل قبول محاسبه می‌شود.

همچنین براساس اصلاح آیین نامه اجرایی تشکیلات، انتخابات داخلی و امور مالی شورا‌های اسلامی روستا‌ها و نحوه انتخاب دهیار، در حوزه‌های انتخابیه کمتر از یک هزار نفر جمعیت، فعالیت دهیار، پاره وقت می‌باشد و در صورت نیاز به کار تمام وقت، با توافق شورای بخش، آیین نامه مالی دهیاری‌ها در خصوص ارایه راه‌های تأمین حقوق وی و تأیید استانداری ذی ربط مبنی بر ضرورت فعالیت تمام وقت دهیاری، امکان پذیر خواهد بود.

هیئت دولت در ادامه، با افزایش سرمایه سازمان خصوصی سازی به میزان ۳۰ میلیارد و ۹۴۰ میلیون و ۱۱۶ هزار ریال موافقت کرد.